Avatar billede Dominix Novice
21. april 2004 - 18:55 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Promise Ultra100 - Booter ikke

Hey..

Jeg har lige fået et splinter-gammelt ;) Promise Ultra100 kort til min 2003 server, jeg har bare et problem. Når jeg sætter det i vil min spand ikke boote. Jeg har opdateret BIOS på kortet, og det finder snildt min disk jeg har derpå (Seagate 160), men når den så skal til at boote mit Win2k3 (fra mobo IDE) så hænger den bare og vil ingenting... ud over at reboote..
Avatar billede burningice Nybegynder
21. april 2004 - 18:57 #1
windows-startup logoet kommer frem, eller hvad?
Avatar billede Dominix Novice
21. april 2004 - 19:03 #2
Nej ingen respons fra windows den er bare sort.. der er til nød en lille underscore der blinker
Avatar billede burningice Nybegynder
21. april 2004 - 19:06 #3
hvordan har du fået installere windows på den?
Avatar billede scb Praktikant
21. april 2004 - 19:08 #4
Har du 1.boot device som SCSI
-SCB
Avatar billede Dominix Novice
21. april 2004 - 19:11 #5
cyberfessor>>> Jeg har to diske på mobo'ets IDE1 og et CDROM på IDE2 Nu har jeg to 160 diske jeg vil have på Promise kortet.

scb>>> nope .. det er et PCI kort ... skal jeg det?

Promise er et PCI kort :-)
Avatar billede scb Praktikant
21. april 2004 - 19:13 #6
Jeg har selv haft samme kort, og hvis jeg ikke husker meget forkert, skulle jeg stille 1.boot device i bios til SCSI eller SCSI adapter eller noget lign.
Det var da hurtigt prøvet.
-SCB
Avatar billede Dominix Novice
21. april 2004 - 19:16 #7
I shall do so right away ..
Avatar billede Dominix Novice
21. april 2004 - 19:21 #8
Thats a no-go ... samme problem .. scanner efter diske - skal boote og spå hænger den igen .
Avatar billede scb Praktikant
21. april 2004 - 19:23 #9
Oh, jeg var vist lidt hurtig til at læse dit spørgsmål, jeg troede du ville boote fra disken tilkoblet dit Promise kort.
Så det kan ikke værd det der er galt.
-SCB
Avatar billede Dominix Novice
21. april 2004 - 19:25 #10
Heh .. det er iorden, jeg prøvede det alligevel.. Jeg er åben overfor alle muligheder.
Avatar billede burningice Nybegynder
21. april 2004 - 19:34 #11
... dvs, at hvis du hiver promisekorte ud, så booter din maskine fint?

Hvilket hardware har du? Mobo m.m.
Avatar billede Dominix Novice
21. april 2004 - 19:36 #12
Ja..

Det er en Duron 800Mhz på et
QDI bundkort er ikke sikker på modellen men K7V8363 er bedste bud :)
Så er der 256 RAM, men det burde jo ikke være der problemet er.
Realtek Netkort,
"et-eller-andet" skærmkort
og så mit promise kort
Avatar billede burningice Nybegynder
21. april 2004 - 19:41 #13
prøvet at opdatere bios? http://www.qdi.nl/download/KZ7E.htm
Avatar billede Dominix Novice
21. april 2004 - 20:02 #14
Har lige prøvet ... den melder unknown bios ... selvom det er det rigtige bundkort .. :(
Avatar billede truelz Nybegynder
21. april 2004 - 20:45 #15
Hmm, du indlæser da driveren fra en diskette under starten af installationen? Det skulle jeg sidst da jeg installerede Win2k3 på den controller. Jeg mener det er noget med at man skal trykke F8, eller sådan noget, men det står i bunden af skærmen når den "Indlæser filer til brug under installationen".
Avatar billede truelz Nybegynder
21. april 2004 - 20:48 #16
Hov, du installerer ikke Windows på controlleren, så burde det ikke have noget at sige alligevel :/
Beklager
Avatar billede Dominix Novice
21. april 2004 - 20:50 #17
Det er ok, mit bedste bud lige nu er at returnere skidtet.. Har lige snakket med en af mine kammerater som også har haft masser af problemer med samme type kort.. Hvordan lukker jeg spm. ?
Avatar billede truelz Nybegynder
21. april 2004 - 20:52 #18
Opret et svar selv, og tag imod pointene.
Avatar billede burningice Nybegynder
21. april 2004 - 20:52 #19
læg et svar og accepter det... eller få en af de andre til at lægge et svar
Avatar billede Dominix Novice
21. april 2004 - 20:53 #20
WOW, så vinder jeg jo :-D - Men tak for indsatsen til alle!!