Avatar billede jeilsoe Nybegynder
11. februar 2001 - 18:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

min skærm går i powersafe ved start af win98

Hej allesammen
jeg har for nyligt fået flg. problem som jeg håber i kan hjælpe med:

Når jeg starter min maskine går skærmen på powersafe så snart windowsdrivere indlæses !!
Jeg kan godt starte op i \"fejlsikret tilstand\" uden at den går på powersafe.

Jeg har en T-Bird 700 på et asus A7V mb. Grafikkortet er et Voodoo3 2000.

Er der nogle der har en god kur mod dette problem ?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
11. februar 2001 - 18:04 #1
Hvis der er TV out, på og du har mulighed for at se det på fjernsynet, altså skærmen... Så kan det være der fejl ligger i...

Jeg ved i hvertfald, at jeg har samme prolem med min..

Nu har 2 maskiner, som jeg har koblet, igennem en swicth til skærmen, således at jeg let kan skifte skærmbillede, på de 2...

Hvis den skærmen er sat op til den ene. Og jeg så starter den anden op... Ja så ryger bildete lige over på Tvet... Pisse træls.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. februar 2001 - 18:10 #2
Har du installeret nye drivere? Ellers prøv det.

Umiddelbart ville jeg tro at man kunne styrre det så man ikke har de problemer Dalbjerg har haft.
Avatar billede jeilsoe Nybegynder
11. februar 2001 - 18:14 #3
Nej jeg har ikke TV-out på kortet.
Det underlige er at fejlen lige er opstået....indtil nu har det kørt ok, dog med enkelte undtagelser.
Har tidligere været ude for at windows starter op i standard vga mode istedet for 1024x768. dette probles løses dog ved reboot

har lige fundet ud af at problemet kun opstår på PCI port 1 ?????
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. februar 2001 - 20:57 #4
På arbejde har vi nogle data-logger kort, der kun vil sidde i et bestemt PCI slot, bliver de placeret i et andet, så virker de bare ikke.

So much for Plug and play, and yes I have restarted my windows today.
Avatar billede mikkel-hardwarefaq Nybegynder
11. februar 2001 - 23:26 #5
Hvis du flytter dit PCI(hvis du da ikke har AGP), og installere en ny driver, skulle det virke! Ellers er det kortet(det ville ikke være første gang).
Avatar billede tjmo Nybegynder
12. februar 2001 - 01:02 #6
næ. ikke så vidt jeg ved. Men køb et andet grafik kort eller prøve at skifte det ud med at låne et fra en ven så kan du se om den stadig går i powersafe.
Avatar billede jeilsoe Nybegynder
14. februar 2001 - 21:08 #7
Nå....nu har jeg haft al hardware ude af maskinen. Slettet samtlige dele i enhedshåndteringen og installeret al hardware igen, igen....
DET HJALP !!!! JUBII... nu starter min windows igen. Der må have været nogle drivere som konfliktede med hinanden selv efter at delene var taget ud.

NYT PROBLEM !!! Når windows starter, starter den med logon-skærm ...i VGA opløsning. Så snart der er logget på maskinen skifter den til 1024x768 - HVORFOR NU DET ??
Avatar billede mikkel-hardwarefaq Nybegynder
14. februar 2001 - 21:20 #8
Er det ikke lige meget!!!!