Avatar billede jensbn13 Nybegynder
29. april 2004 - 22:08 Der er 2 kommentarer

Gode råd om rykkesystem / 3D chat

Hey, jeg vil lave et rykkesystem.  Kan i give mig nogle gode råd, til hvad jeg skal huske istarten, og hvad der er bedst og starte med osv.?

Måske vise mig lidt kode til et rykkesystem så ville jeg blive glad. :O)

/ Jensbn13
Avatar billede Syska Mester
29. april 2004 - 22:33 #1
lav det i flash
Avatar billede olebole Juniormester
30. april 2004 - 01:15 #2
<ole>

Til en begyndelse er det godt at huske at lukke gamle spørgsmål  ;o)

Hvad chatten angår, har du indenfor den seneste måned åbnet to spm. om, hvordan du kan lære PHP og DHTML. At skrive en simpel chat er temmelig kompliceret - hvis den skal fungere tilfredsstillende. Script-chats er enormt resourcekrævende og sprog som PHP og ASP er i virkeligheden slet ikke egnet til den slags applikationer.
Man _kan_ gøre det, men det kræver, man er på haj-niveau.

Vil man ydermere forsøge sig med en 3D-chat, skal man være endnu mere PHP-haj - udover at man tilmed skal være JavaScript/DHTML-haj. Det niveau kan du umulig have nået på en måned, så jeg vil absolut råde dig til at forsøge dig med nogle simplere ting foreløbig  :)

/mvh
</bole>