Avatar billede k_nielsen Nybegynder
08. maj 2004 - 19:09 Der er 13 kommentarer

Kun 16 farver efter Win98 installation

Hejsa...

- Jeg har lige flyttet en harddisk fra en compaq com. over i en anden compaq (en ældre model) med 2 harddiske... - Det hele virker også fin fin, bortset fra farverne!!! Inde under "Egenskaber for Skærm" kan jeg kun vælge imellem 2 og 16 farver... - jeg har prøvet at finde driveren til skærmen "Compaq MV720" på skodpaq's hjemmeside - men syns stadig ik det virker??? - Til stor irritation....

Ka' en eller anden ik hjælpe ??

Kenneth
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
08. maj 2004 - 19:10 #1
- og har lige prøvet at installere Win98 igen, men det hjalp heller ikke....
Avatar billede jimse Nybegynder
08. maj 2004 - 19:32 #2
Hvad med drivere til skærmkortet? Er det de rigtige?
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
08. maj 2004 - 19:40 #3
har været inde under "system" - og "enhedshåndtering" og under skærmkort står der "standard PCI grafikkort (VGA).... - og hvis man vælger egenskaber for skærmkortet og trykker på driver - og "opdater driver" og søger efter ny driver via win-update eller også på "C:\CPQDRV\monitcpq" så finder den stadig kun den der standard PCI grafikkort.... -what do I do ?? :)
Avatar billede jimse Nybegynder
08. maj 2004 - 19:47 #4
Du er nødt til at finde ud af hvilket skærmkort der er i din maskine. Det der er sket er at win 98 ikke genkender kortet og dermed ikke har de rigtige drivere og derfor har givet kortet nogle standarddrivere.
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
08. maj 2004 - 20:59 #6
ja ok...det er bare skide svært at se på de her møg Compaq com'er... det er ik bare lige såen og se hva der stor på grafikkortet, ska ha pillet alt det andet bras ud først... Nå, det må sq bli en anden dag... - tak for linket...

smid lige et svar....
Avatar billede fromsej Praktikant
08. maj 2004 - 21:03 #7
Det skulle være den rigtige driver, så du behøver ikke at skille noget ad.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. maj 2004 - 13:31 #8
Øhh...fromsej. Driveren du smider et link til er til monitoren. Det vil ikke hjælpe på problemet, som er at der ikke er den rigtige driver inde til skærmkortet *s*

k_nielsen >> Står der ikke et eller andet på den computer, som vi kan bruge ?
F.eks Presario 5464, Deskpro 2000 eller lign ?
(kig på computeren, ikke skærmen)
Avatar billede fromsej Praktikant
09. maj 2004 - 18:02 #9
*UPS*
Så må vi have fat i Everest(Aida).
http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5 - info om PC
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
15. maj 2004 - 19:50 #10
tonnybrandt >> jaok, ka jeg da egentlig godt se nu...jeg har da egentlig oss prøvet at finde en driver til monitoren istedet for skærmkortet (hvilket jo sæføli ik hjalp) - prøver lige at se hva com'en hedder når jeg lige får tid engang snarest...
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
16. maj 2004 - 13:05 #11
Tonnybrandt>> du har ret :)  - der stod "Presario 2292" på svinet - fandt osse den rigtige driver på skodpaq's website (istedet for driveren til skærmen) - takker... smid et svar ;)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. maj 2004 - 13:07 #12
Velbekomme, og her er svaret :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 13:51 #13
Kan spørgsmålet lukkes ?