Avatar billede invisus Nybegynder
10. maj 2004 - 12:57 Der er 16 kommentarer

Unge i dag og kriminalitet

Unge under den kriminelle lavalder, alderen 12-14, bliver mere og mere kriminelle.. Men hvorfor? Bliver de betalt af andre for det, eller gør de det bare for sjovt? for spændingens skyld? I stedet for at tage i tivoli, går de ind i en butik og stjæler, eller stjæler en bil, scooter eller lign.. Men hvorfor denne trang til kriminalitet i den unge alder?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
10. maj 2004 - 13:41 #1
Dårlige forældre...

gruppepres fra kammerater (med dårlige forældre).
Avatar billede invisus Nybegynder
10. maj 2004 - 13:46 #2
nej... det er også tit velholdte forældres børn der gør det
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
10. maj 2004 - 13:53 #3
hvis velholdte = velhavende, så mener jeg ikke det er det samme som gode forældre

ellers, se mit punkt nr. 2
Avatar billede invisus Nybegynder
10. maj 2004 - 15:22 #4
uddyb :)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
10. maj 2004 - 15:50 #5
Nu er jeg jo ikke ekspert (lige på det område, det er jo trods alt et IT forum det her :-)

Men, min holding er helt klart at det er forældrene der ikke opdrager deres børn ordentligt.
Det lyder muligvis lidt gammeldags og mange forældre til "problembørn" vil sikkert prøve at skubbe ansvaret over på skole og fritidsinstitutioner.

Men jeg har altså ikke lige en doktorafhandling til at understøtte min holdning ;-)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
10. maj 2004 - 15:51 #6
jeg tror at hvis man går lidt i dybden med de familier med "problembørn" (hvad skal jeg ellers kalde det?) så er der sikkert nogle sociale problemer der ligger til grund for balladen.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
10. maj 2004 - 15:53 #7
men nu har jeg fyraften...
Avatar billede jonasm Nybegynder
10. maj 2004 - 16:27 #8
Dårlig opdragelse, og et fuldkommen tåbeligt samfundsfundament, ligger til grund for disse abekattes gøren og færden. Det ændrer dog IKKE på det uomtvistelige faktum, at vi burde indføre dødsstraf, - for alle kriminelle handlinger, helt ned til 2-års alderen.
Avatar billede roenving Novice
10. maj 2004 - 17:53 #9
For at få råd til at tage i Tivoli eller andre pengekrævende aktiviteter !-)
Avatar billede bb_maze Nybegynder
10. maj 2004 - 20:57 #10
Lige nu lyder i alle som om at alle unger på 12-14 år er kriminelle..... Jeg vil gerne se lidt statestik for det du snakker om, invisus. Og det må gerne sammenligne det med hvordan det så ud for mange år tilbage....

HYGGE
Avatar billede jonasm Nybegynder
10. maj 2004 - 21:35 #11
"Lige nu lyder i alle som om at alle unger på 12-14 år er kriminelle", Det er de også!
Avatar billede bb_maze Nybegynder
10. maj 2004 - 21:41 #12
LOL! Ja ja, lad os skære ALLE folk over én kam... Alle indvandere er kriminalle, alle blondiner er dumme osv osv osv osv........

HYGGE
Avatar billede jonasm Nybegynder
10. maj 2004 - 21:44 #13
Glimrende ide iøvrigt!
Avatar billede invisus Nybegynder
10. maj 2004 - 22:34 #14
hmm... Kig i avisen evt? Der er mange folk der gerne vel have den kriminelle lavalder ned til 12 år. rundt omkring på skoler bliver børn, og lærere spurgt om det, de synes det er ok. Børn på 12 år, laver kriminalitet, fordi der ikke sker en skid ved det, nogen laver kriminelitet indtil de er 15 år, så er de inden for grænsen, og gider ikke mere, for nu kan de jo blive straffet.
Og du vil have tal/beviser.. HER: www.jm.dk/imageblob/image.asp%3Fobjno%3D59537+kriminalitet+12+%C3%A5r&hl=da" target="_blank">http://www.google.dk/search?q=cache:oN9cEOMCGG4J:www.jm.dk/imageblob/image.asp%3Fobjno%3D59537+kriminalitet+12+%C3%A5r&hl=da Tag lige og kig på f.eks. butikstyveri; i alt 32684 børn i 12 års alderen har begået butikstyveri 76,8% var skyldige... Og det var i 1994.. tror du selv på det er blevet bedre ?? næppe...
Avatar billede bb_maze Nybegynder
10. maj 2004 - 22:44 #15
Jeg siger jer hverken imod eller giver jeg ret. Jeg sår bare tvivl ved om det virkelig er så slemt som man tror?

Butikker er jo blevet meget bedre til at opdage disse tyverier, og er nok også begyndt at anmelde tyverier som de måske ikke ville have anmeldt før i tiden.

HYGGE
Avatar billede invisus Nybegynder
10. maj 2004 - 23:55 #16
Vågn nu op.. det er jo ikke kun BUTIKStyveri vel!? det er jo også biltyveri, salg af hash og narko, noen tager det selv, og ryger hash. Men det kan jo ikke KUN være de dårlige forældre. ER det musikken, Film, TV, medier osv der gør unge børn voldelig og kriminelle ??