Avatar billede minus Nybegynder
10. maj 2004 - 16:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Så skal der hackes :P

Jeg kom i tanke om en side jeg var inde i for langt stykke tid, som jeg aldrig kunne gennemføre.

Nu skal jeg se om i kan:

http://www.try2hack.nl

--------------------------
I må gerne skrive hvordan i gjorde
Avatar billede minus Nybegynder
10. maj 2004 - 16:26 #1
eller hvordan i gør i de forskellige levels
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. maj 2004 - 16:28 #2
"I må gerne skrive hvordan i gjorde"

Nej vi må ej! :)

"Giving solutions to levels, passwords or any sourcecodes is forbidden."
Avatar billede minus Nybegynder
10. maj 2004 - 16:32 #3
lol ja :D men anyways.. jeg kan ikke :P
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. maj 2004 - 16:41 #4
Jeg klarede til og med 5'eren. Herefter er jeg lost. :)
Avatar billede minus Nybegynder
10. maj 2004 - 16:44 #5
ja, men det fortæller du ikke hvordan? :P
Avatar billede minus Nybegynder
10. maj 2004 - 16:54 #6
-
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
10. maj 2004 - 19:48 #7
Hvis du søger rundt på nettet via google, så er det muligt at finde løsningen...
Avatar billede jonasm Nybegynder
10. maj 2004 - 21:05 #8
Sindsfraværende beskæftigelse! Alle der benytter ovenstående, burde aflives, og efterfølgende have påklistret følgende, på deres pinagtige korpus: "UEGNET"!
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. maj 2004 - 21:45 #9
p://www.try2hack.nl her ikke ret meget med hacking at gøre, det er mere en slags web kodningens søg og du skal finde. Med helt almindelige værktøjer, kan du løse de nødvendige gåder på ganske kort tid. (og hvis du ikke lige ved hvad hackernes værktøj nr. 1 er, så har jeg skrevet en artikel om netop dette her på eksperten). p://www.try2hack.nl er tidsspilde, hvis du er ude på at lære noget om hacking
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. maj 2004 - 01:28 #10
lol bufferzone du er vist ikke kommet særligt langt på try2hack ;D
Og jo det har meget med hacking at gøre.
At omgå sikkerhedssystemer er da netop hvad hacking går ud på.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. maj 2004 - 13:09 #11
doggy82>sluder, hvis det skulle holde er en indbrudstyv også en hacker, det at du kan bryde simple web "sikkerhedsmekanisker" har intet med hacking at gøre. Hacking går ud på at bryde ind i computer og netværkssystemer, og der er vi lige et par lag længere nede i osi modellen, faktisk op til 7 lag længere nede.

Jeg er pt igang med en GCFW certificering (internationalt anerkendt SANS certificering) og disse simple web ting er overhoved ikke en del af pensum, det forudsættes kendt
Avatar billede cybermike Nybegynder
21. maj 2004 - 11:58 #12
Hacking har saa slet ikke noget at goere med at bryde noget som helst. Jfr. rfc1983, eller http://hacking.dk/ , eller for den sags skyld alle inden for sikkerhedsbrancen med bare en smule forstand i knoppen. Siden burde hede try2crack....men det siger saa bare mere om skaberne af den side.
Avatar billede cybermike Nybegynder
21. maj 2004 - 11:59 #13
(for resten, lad vaere med at forsoege at diskutere definationer med mig. I maa gerne have jeres egen holdning. Det gaar kun ud over jer selv og andre kloge menneskers holdning til jer. Men jeg gider ikke indlade mig paa den slags tidspild, det er ikke ment som diskutions oplag men ren og skaer en-vejs information)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. maj 2004 - 00:34 #14
cybermike, jeg kan nu ikke lade være. For det er dig der har galt fat i definitionerne... hvis vi altså taler om det danske sprog.

På engelsk er begreberne delt op i "hacking" og "cracking". Jeg er sikker på, det er den du hentyder til. På dansk FINDES begrebet "cracking" ikke. Derimod har det adopterede danske ord "hacking" fået den værdi der ligger i det engelske "cracking". Der findes intet dansk ord der dækker den engelske term "hacking".

Det er vanvittigt forvirrende og kilde til evig diskusion. Mit valg er, at jeg forholder mig til det danske sprog, når jeg taler dansk. ;)