Avatar billede frankmortensen Nybegynder
15. maj 2004 - 10:18 Der er 2 løsninger

"Hak" i filmen - Sony DCR-TRV19

Dette er et tidligere lukket spørgsmål som genåbnes!

Jeg har et Sony DCR-TRV19.
Jeg overfører mine optagelser til min computer (via USB).
Når jeg efterfølgende kigger filmen igennem på computeren virker det som om der med 2-3 sekunders mellemrum kommer et hak i billedstrømmen.
Mit spørgsmål er:
Kan jeg undgå at disse "hak" opstår hvis jeg investerer i et fire-wire kort og overfører til computeren via dette?
Eller er der en anden måde at undgå disse hak i filmen på?
Eller er der noget galt med mit kamera/computer?

(Svarene må gerne være begrundet - gerne med teknisk indsigt og tal)

PC:
Processor er en pentium 4 (3 GHz).
USB 2.0
Avatar billede freekyzone Nybegynder
15. maj 2004 - 11:06 #1
Jeg har aldrig haft problem, da jeg igennem 2 år arbejde med at redigere film.

Der brugte vi firewire, dog på Mac computere.

Men jeg merer faktisk at USB 2.0 er hurtigere end firewire, hvilket jeg troede at hak ikke kan lade sig gøre med USB 2......

Men som sagt. Jeg har aldrig oplevet at firewire medførte hak i filmen.

Men har du prøvet at bruge et andet program til at hente filmen fra kameraet ind på computeren? En der måske deler filmen op i små sektioner?
Avatar billede norbert Nybegynder
15. maj 2004 - 11:22 #2
Der er ingen tvivl om at firewire er det bedste til at capture video.
Der er en udmærket side her, der forklarer det bedre end jeg kan:
http://www.abmedia.dk/video/capture.htm
Jeg kan da fortælle, at jeg selv de sidste tre år har capturet via firewire, og det har altid fungeret perfekt. Derefter har jeg klippet i Premiere og kørt det tilbage til kameraet i samme kvalitet - uden hak. USB er nok mest beregnet til overførsel af stillbilleder.
Norbert :-)