Avatar billede bbl2061 Nybegynder
18. maj 2004 - 22:18 Der er 10 kommentarer

Kontinuerlig mapping af netværksdrev

Hej med jer
Jeg sidder med et problem der så småt er ved at give mig grå hår i hovedet.. En af mine brugere (XP professional) får mappet en række shares som i øvrigt alle andre brugere også går via en simpel bat-fil som loginscript. Filen ser således ud:

*********
net use H: /delete
net use I: /delete
net ude J: /delete

net use H: \\server\programmer
net use I: \\server\dokumenter
net use J: \\server\tegninger
*********

Problemet er, at sådan cirka en gang i timen blir der automatisk mappet "næste ledige drevbogstav" til \\server\programmer. DVS. at efter han f.eks. har været online i 10 timer så har han 10 netværksdrev i sin stifunder til \\server\programmer.....
Forstår i problematikken??? har i nogen gode idéer til hvad dette kan skyldes.

Jeg har forsøgt alt hvad min forstand rækker til.... give han ny lokal profil....... manuelt køre net use /delete på alle virtuelle shares, og et par andre ting som heller ikke har løst problemet.

Nogen gode forslag ??

Mvh
BBL2061
Avatar billede blyno Praktikant
18. maj 2004 - 22:33 #1
Der ligger ikke nogle schedulerede jobs som af en eller anden årsag lokalt får kørt bat filen ?
Avatar billede blyno Praktikant
18. maj 2004 - 22:34 #2
soory - havede ikke set at den delete først - så er det jo ligemeget..
Avatar billede bbl2061 Nybegynder
18. maj 2004 - 22:37 #3
Nej, jeg har også tjekket om der skulle være et eller andet scheduleret, det er der ikke.... Men det er KUN \\server\programmer der blir "re-mappet"..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. maj 2004 - 23:24 #4
Prøv at gå i mappeindstillinger | vis, og fjern hakket i "søg automatisk efter netværksprintere og mapper" på den pgl XP-maskine.
Jeg kan dog ikke se hvordan denne indstilling skulle kunne mappe noget som helst, så det er et skud i tågen.
Avatar billede wandaxp Praktikant
18. maj 2004 - 23:30 #5
Prøv med en .vbs script fil kan dog ikke huske hvordan, men den type programmering er bedre under XP og 2003 :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. maj 2004 - 23:34 #6
wandaxp >> Alle hans andre computere opfører sig jo korrekt og den måde at lave loginscripts på er helt normalt, så jeg forstår ikke lige dit "svar". Hvad er løsningen på brugerens problem ?
Avatar billede wandaxp Praktikant
18. maj 2004 - 23:38 #7
hmmm ja ok, men den er også ok ok korrekt, men vbs script er mere korrekt at bruge i de nyere systemer, men klart det burde også virke her, hvad sker der hvis scriptet omdøbes (bare for at tjecke om det er noget der er gået galt i registreringsdatabasen?)
Avatar billede ricky Nybegynder
18. maj 2004 - 23:38 #8
det her lyder som en af de sager hvor det nemmeste i virkeligheden jo nok ville være at fyre brugeren ;)

prøv evt. at logge ind med en anden profil på samme maskine og se om der sker det samme ?
Avatar billede wandaxp Praktikant
18. maj 2004 - 23:40 #9
Tjeck evt services der startes på den lokale maskine om der er en henvisning til også at starte scriptet og om den på en måde er kommet med i en schedulering derpå?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. maj 2004 - 23:50 #10
Hmm.. tænker lige højt:
Det kan ikke være det pgl loginscript der mapper de efterfølgende drev idet det ville fejle under mapningen fordi der direkte står drevbogstav i scriptet. Det må derfor enten være en mapning som huskes af windows (hvilket heller ikke passer eftersom windows kun retablerer eksakte drevmapninger) eller også er der et eller andet script på computeren som mapper drevet en gang i timen.
Hvis det sidste er rigtigt, må linien i filen nødvendigvis have syntaksen:
net use * \\server\programmer
idet den ellers ikke ville tage det næste drevbogstav.

Jeg tror jeg ville lave en søgning på harddisken af den computer efter filer med et indhold hvor teksten:
"net use * \\"
findes. Måske det ville vise et eller andet.....