Avatar billede lillejens Nybegynder
19. maj 2004 - 23:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

fratræk procent på hele tabellen

hvordan skal formelen se ud hvis man ved at intaste en procentsats i en celle og den samme procent fratrækkes hele tabellen, jeg har gjort det før men har glemt hvordan
Avatar billede kabbak Professor
20. maj 2004 - 00:36 #1
=B2-(B2*C2)
Værdien I B2 og % i C2
Avatar billede lillejens Nybegynder
20. maj 2004 - 01:23 #2
celler C4 - R29, i tabelen indholder forskellige tal og de er ikke jævnt stigende (proportional) og det er samtlige værdier i hele tabellen der skal fratrækkes feks, 5%
Avatar billede lillejens Nybegynder
26. maj 2004 - 17:59 #3
ikke forstået, men har løst problemet hermed point til kabbak
Avatar billede lillejens Nybegynder
26. maj 2004 - 18:06 #4
hvarda får man afgivet de point, har glemt det
Avatar billede kabbak Professor
26. maj 2004 - 19:23 #5
jeg skal svare først.

Hvordan løste du det ?
Avatar billede lillejens Nybegynder
26. maj 2004 - 22:36 #6
så er det ikke så mærkelig jeg ikke kunne afgive pointene,jeg smed tabellen ind på ark 2 og indsatte den formel "=Ark2!D83*0,95" i kopien på ark 1, så var det bare at trække fomelen vandret og derefter lodret,og så skjule ark 2 igen, så kan jeg bare fremover ændre i den første celle hvis jeg ønsker en anden procentsats.
;o)