Avatar billede Pia Novice
24. maj 2004 - 10:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Størrelse på standardknapper/værktøjslinie

Hej
Er der nogen der kan hjælpe mig til, hvordan jeg ændrer størrelsen på standardknapperne/værktøjslinien øverst i vinduet/skærmbilledet - på internettet men også når der arbejdes i office programmer! - så de bliver mere synlige!

Samtidig har jeg også et lille problem på den bærbare computer der kører XP. Når jeg er på nettet udnyttes hele skærmen ikke - hvilket gør "skriften" meget mindre - er det et opsætnings problem - og er det nemt at løse!
Avatar billede mike_mike Nybegynder
24. maj 2004 - 11:01 #1
Hej nmn,
bruger selv engelsk version af IE så det kan være at du må oversætte menupunkterne til dansk, men her er hvorledes du ændrer størrelsen på knapperne i værktøjslinjen:

view > toolbars > customize

Her kan du under icon-options vælge mellem store og små ikoner.

Hvad angår skriften er det lidt mere tricky da det er den person der laver den pågældende hjemmeside der bestemmer hvor stor skriften skal være. Her er 2 ting du kan prøve for at gøre teksten lidt større.

1) start menu > control panel > display > appearance
her kan du vælge font size og vælge feks. large. Dette ænder som regel skriften i dine windowsprogrammer men ikke på selve hjemmesiden du kigge på.

2)Du kan ændre din skærm opløsning til en lavere opløsning hvis du feks. kører med 1024x800 så ændre til 800x600.
Dette vil bestemt gøre skriften større, men også få hele hjemmesiden til at virke mindre hvilket går ud over overskueligheden.

Oftest er begge ovenstående løsningsmodeller utilfredsstillende og de fleste ender ofte med at køre med lille skrift hvilket gør at de må anstrenge sig for at læse, men trods alt bevarer det store læsefelt og overskueligheden. Prøv dig frem og se hvad du helst vil have :)
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2004 - 11:07 #2
Og hvis mike_mikes svar ikke hjælper, så prøv at spørge i den rigtige kategori. Denne er (som der også burde stå, da du valgte den) beregnet til spørgsmål om eksperten.

Styresystemer->Workstation->Windows XP vil nok være en passende kategori.
Avatar billede Pia Novice
24. maj 2004 - 11:15 #3
Undskylder at have valgt forkert kategori - skal gøre det bedre næste gang.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2004 - 11:20 #4
Det går nok. Du er så absolut ikke ene om at ramme forkert.
Avatar billede Pia Novice
24. maj 2004 - 11:21 #5
Tak mike_mike
Jeg har ændret ikonerne - og prøver mig frem med det andet