Avatar billede lillejens Nybegynder
26. maj 2004 - 22:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver man en rulleliste i en celle

hvordan laver man en rulleliste i en celle, og sætter forskellige navne ind i den, og værdien så bliver det man har valgt eller markeret, jeg mener det enten er datavalidering eller lopslag, har læst i hjælpen uden at kunne fatte det
Avatar billede jkrons Professor
26. maj 2004 - 22:49 #1
Datavalidering er Ok :-)

Skriv din liste med navne et sted i regnearket. Der hvor du vil have rullelisten vælger du Data - Datavalidering. Under Tillad vælger du Liste, og under kilde skriver du det område din liste står i. Klik OK, så er du kørende.  Du kan selv forlyste dig med de to andre faneblade i dialogboksen.
Avatar billede kabbak Professor
26. maj 2004 - 22:52 #2
du kan også skrive direkte i listen på datavaledering

eks. Peter;Hans;Poul

du skal bare sætte ; imellem dataerne
Avatar billede lillejens Nybegynder
26. maj 2004 - 23:16 #3
har jeg så ret i ved datavalidering kan man ikke bruge værdien 0
Avatar billede jkrons Professor
26. maj 2004 - 23:19 #4
Hvad mener du med, at du ikke kan bruge værdien 0. Der kan sagtens være et 0 i listen, hvis det er det, du mener.
Avatar billede lillejens Nybegynder
26. maj 2004 - 23:31 #5
Ja men der står ikke nul i cellen, så lavede jeg en liste som er en procentsats og værdien i celle bliver så ganget med hundrede det vil sige hvis der skal stå 10% skal jeg vælge 0,10 og det syntes jeg virker misvisende, skal cellen formateres anderledes ?
Avatar billede jkrons Professor
26. maj 2004 - 23:35 #6
Hvis du formaterer cellen med % vil alle tal live ganget med 100 samtidigt med at %-tegnet bliver sat, fordi % jo betyder hundrededele, så 10% betyder altså 10 hundrededele eller 0,10.
Avatar billede lillejens Nybegynder
26. maj 2004 - 23:42 #7
selvfølgelig kan der stå nul, bare man ruller langt nok tilbage he he ;~}
ja hvis man skal have nogle til at vælge 10% vil det være træls at skulle sende en lang forklaring med.før jeg satte listen ind blev der skrevet 10% hvis jeg tastede 10
Avatar billede jkrons Professor
26. maj 2004 - 23:44 #8
Skriv 10%, 15% osv i din liste. Cellen, hvor rullelisten er formaterer du så som procent.
Avatar billede lillejens Nybegynder
26. maj 2004 - 23:49 #9
Øvkæj, så virker skidtet tak for det
Avatar billede jkrons Professor
26. maj 2004 - 23:50 #10
Velbekomme :-)