Avatar billede henningsen- Nybegynder
26. maj 2004 - 23:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2,53 til 2,7

Jeg har en pentium 4 northwood 2,53Ghz cpu. Jeg har sat den op på 2,7 og den ligger på 25 grader C.
Kan jeg godt køre den sådan uden at der sker noget med min cpu???
og hvad anbefalder i at cpu'ens temp er?
Avatar billede c-holst Novice
26. maj 2004 - 23:34 #1
det tror jeg godt man kan sige ja til. Jeg tror det er en meget fint temperatur, så hvis dit system kører stabilt og den ikke er begyndt at gå ned i spil eller wndows, er det vist helt fint.
Avatar billede henningsen- Nybegynder
26. maj 2004 - 23:50 #2
okay takker :).... er helt ny inden for overclocking :)
Avatar billede henningsen- Nybegynder
26. maj 2004 - 23:51 #3
hvis du lige laver et svar får du points
Avatar billede c-holst Novice
27. maj 2004 - 07:23 #4
ok, men gå forsigtigt fra. i sidste nummer af privatcomputer er der en artikel om emnet. Ellers, hvis du er i tvivl om noget, så fyr nogle point af, eller gå ind på nogle andre sider om emnet. Der findes vist en del.

Råd nr 1: Tag en lille bid af gangen, og sæt dig ind i den grundlæggende teori bag overclocking før du går videre.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2004 - 10:51 #5
25°C ?. Det lyder urealistisk lavt. Hvordan måler du det ?. Hvilken køler har du ?.

Alt under 60°C er ikke noget problem, højere kan det gå ud over stabiliteten.

Du kan teste stabilitet med Prime95 http://www.mersenne.org/freesoft.htm. Hvis den klarer 10 timers "Torture test" er den stabil