Avatar billede proff Nybegynder
29. maj 2004 - 16:14 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

php Funktion med tid?

Hejsa.

Jeg søger et lille tids script der vælger noget det ene tidspunkt og et andet tidspunkt vælger det noget andet.

Fra klokken 6 til kl. 20 skal den vælge <?=$row_rum[background]?>
Og fra kl. 20 til kl. 6 om morgenen igen skal den vælge <?=$row_rum[background2]?>

Hvordan kan man gøre det? :)

Gerne med et lille eksempel *S*
Avatar billede stefmeister Nybegynder
29. maj 2004 - 16:32 #1
<?php
$tid = date("G");

echo $tid."<br>";

if($tid>6){
if($tid<20) {
  echo 'Mellem 6 og 20'; //Her skal der stå det den skal gøre hvis klokken er mellem 6 og 20
}

if($tid>20) {
if($tid<6) {
  echo 'Om aftenen'; // Her skal der stå hvad den skal gøre hvis klokken er over 20 men inden klokken er 6
}
?>
Avatar billede stefmeister Nybegynder
29. maj 2004 - 16:32 #2
det skulle have været et svar
Avatar billede proff Nybegynder
29. maj 2004 - 16:34 #3
Jamen den skal ikke printe noget tekst ud.
Den skal skifte:

<?=$row_rum[background]?> ud med <?=$row_rum[background2]?> når klokken ellers er det den skal være. Kan du lave det sådan????

<span id="rumbg" class="float" style="top:21;left:0;width:670;height:350;background-image:url('../gfx/rum/<?=$row_rum[background]?>')">
Avatar billede poulwann Nybegynder
29. maj 2004 - 16:36 #4
// Hurtigt script
$tid = time();
$dag = 24*60*60
$kl6 = 6*60*60
$kl20 = 20*60*60
// 86400 sekunder = 1 dag.
// Kl. 6 er lig 6*60*60
// Kl. 20 er lig 20*60*60
// så vi regner bare på intervallet:
if ($tid >= $kl6 <= $kl20) {
.. do something ..
}
do anothing thing..
Avatar billede stefmeister Nybegynder
29. maj 2004 - 16:44 #5
er ikke helt med.

row_rum[background] det er en variabel eller hvad?
Avatar billede stefmeister Nybegynder
29. maj 2004 - 16:49 #6
du kan gøre det sådan at den værdi du har i $row_rum[background] den smider du ned i en anden

så f.eks.

<?php
$background1 = værdien af row_rum[background];
$background2 = værdien af row_rum[background2];

$tid = date("G");

echo $tid."<br>";

if($tid>6){
if($tid<20) {
  $row_rum[background] = $background;
}

if($tid>20) {
if($tid<6) {
  $row_rum[background] = $background2;
}

<span id="rumbg" class="float" style="top:21;left:0;width:670;height:350;background-image:url('../gfx/rum/<?=$row_rum[background]?>')">
?>
Avatar billede stefmeister Nybegynder
29. maj 2004 - 16:50 #7
så er det afhængig af om klokken er mellem 20-06 eller 06-20 så skifter $row_rum[background] mellem $background1 eller $background2

Hvis du forstår?
Avatar billede proff Nybegynder
29. maj 2004 - 17:11 #8
$row_rum[background2];

Er navnet på billedet som bliver trukket ud af min mysql db
Avatar billede stefmeister Nybegynder
29. maj 2004 - 17:27 #9
så gør sådan her:

<?php

$tid = date("G");

echo $tid."<br>";

if($tid>6){
if($tid<20) {
  $background = $row_rum[background];
}

if($tid>20) {
if($tid<6) {
  $background = $row_rum[background2];
}

<span id="rumbg" class="float" style="top:21;left:0;width:670;height:350;background-image:url('../gfx/rum/<?=$background?>')">
?>
Avatar billede stefmeister Nybegynder
29. maj 2004 - 17:36 #10
det kan godt være denne:

<span id="rumbg" class="float" style="top:21;left:0;width:670;height:350;background-image:url('../gfx/rum/<?=$background?>')">

skal rettes til dette:

<span id="rumbg" class="float" style="top:21;left:0;width:670;height:350;background-image:url('../gfx/rum/<? echo $background?>')">
Avatar billede proff Nybegynder
29. maj 2004 - 18:21 #11
<?
$tid = date("G");
$row_rum[background] = ($tid<20 && $tid>6) ? $row_rum[background] : $row_rum[background2];
?>
Avatar billede proff Nybegynder
29. maj 2004 - 18:22 #12
Der var rimelig mange fejl i din kode! Så synes vi skal dele dem over? :P
Avatar billede repsac Nybegynder
29. maj 2004 - 20:36 #13
<body bg-whatever-tingest="<?php echo (6 < date("G") && date("G") < 20) ? $row_rum['background'] : $row_rum['background2']; ?>"> bløp </body>

Må jeg anbefale at sætte de ekstra '-tegn, da der eller vil blive indsat indholdet af en konstant såfremt en konstant med det givne navn eksisterer. Se
    www.php.net/define
og
    http://dk2.php.net/manual/en/language.types.array.php#language.types.array.donts
Avatar billede stefmeister Nybegynder
30. maj 2004 - 01:58 #14
ok