Avatar billede 2-maz Nybegynder
01. juni 2004 - 03:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brug a mysql forbindelse oprettet i anden klasse

Er det muligt at have en klasse fx.

<?php
class mysql_connection {

    var $hostname;
    var $username;
    var $password;
    var $mysql_connection;

function mysql_connection() {
    $this->mysql_connection = mysql_connect($this->hostname, $this->username, $this->password) or die("Did not connect to db");
  }
?>

Skulle det ikke nogenlunde definere mysql_connection() som en forbindelse, saa hvis jeg har en anden klasse, at det ville vaere muligt at putte mysql_connection() objektet ind i den anden klasse, og nogenlunde derved arve mysql_connection, som saa ville vaere brugeligt som reference i mysql_query?

kode eksempel:
class session {

    function session ($db_connection) {
      mysql_query("mysql", $db_connection);
    }

Hvis ikke hvordan ville i goere det naar i har flere klasser i flere filer?

Hvilken maade er den nemmeste at strukturer det paa?

Hvis i har nogle gode links til guides der beskriver den slags brug a mysql_connection som objekt i en anden klasse, smid dem hellere end gerne her...

Hvis det er komplet uforstaaleligt hvad jeg proever at beskrive her, saa fortael mig hellere end gerne...

Paa forhaand tak.
Avatar billede 7th Praktikant
01. juni 2004 - 04:25 #1
class session extends mysql_connection {

function session () {
mysql_query("mysql", $this->mysql_connection);
}

Kunne være et bud. Husk at du kalde function mysql_connection() et eller andet sted før for et ovenstående virker.
Avatar billede 2-maz Nybegynder
26. juni 2004 - 23:39 #2
smid et svar, hvis du ville være så venlig :)
Avatar billede 7th Praktikant
27. juni 2004 - 05:21 #3
Hvis det var alt, så OK :)