Avatar billede vlklng Nybegynder
06. juni 2004 - 15:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

IDE Controller

Er der nogen der ved om der findes et Controller kort, der understøtter 160/200GB Harddiske og gerne til 4 enheder.
Jeg fandt lige ud af at det jeg har i maskinen kun understøtter 128GB og har fucked min computer op, så hjælp venligst! :)
Det må meget gerne være et kort jeg kan købe i DK.

Tia - vlklng
Avatar billede amikk Nybegynder
06. juni 2004 - 15:42 #1
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=74251

Mon ovenstående kan bruges til dit formål?
Avatar billede amikk Nybegynder
06. juni 2004 - 15:46 #2
Jeg har fundet lidt specs hos producenten. Det ligner at den godt kan håndtere opgaven du stiller

http://www.promise.com/product/product_detail_eng.asp?productId=87&familyId=3
Avatar billede dwr Nybegynder
06. juni 2004 - 16:01 #3
Prøv evt. at installere Partition Magic 8 og omformatér harddisken..
128GB passer meget godt med den størrelse du kan formatere den til med Windows-installerens egen formaterings-program.
Hvis du bruger partition magic derimod, vil du se at der ligger en masse upartitioneret (altså = ureserveret) plads, som bare skal partitioneres for at du kan bruge det.

Ved godt det ikke var det spurgte efter, men kunne godt forestille mig at det her var løsningen.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. juni 2004 - 16:10 #4
Det du oplever er formentlig, at din BIOS (IDE-controler) ikke understøtter 48-bit LBA. I en Microsoft artikel nævnes 137GB, eller - som hos dig - 128GB i binært format.

Har du undersøgt om en BIOS opdatering kan løse dit problem - før investering i PCI IDE controlerkort? Ellers kan et Promise ort anbefales.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. juni 2004 - 16:15 #5
MS artikel til XP om diske større end 137 GB:
Your computer must meet the following requirements to use 48-bit LBA ATAPI support:
48-bit LBA-compatible BIOS.
137-GB hard disk or larger.
You must have Windows XP SP1 installed.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;303013&Product=winxp
Avatar billede vlklng Nybegynder
06. juni 2004 - 18:22 #6
Tak for response.

Der står i manualen til ide controlleren at den ikke understøtter diske større end 128 og da computeren begyndte og opføre sig lidt underligt, tjekkede jeg med part.8 og kunne se at mine 160, havde 137gb med 21gb der ikke var allokeret.
Amikk -> tjekker lige dit link
Avatar billede amikk Nybegynder
06. juni 2004 - 18:30 #7
oki
Avatar billede vlklng Nybegynder
06. juni 2004 - 18:33 #8
Amikk - du skal lige "Svare" - så jeg kan gi dig point.
Avatar billede amikk Nybegynder
06. juni 2004 - 18:37 #9
hermed gjort og mange tak