Avatar billede bennyhills Nybegynder
07. juni 2004 - 18:22 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

14 dages returret

Hej.

Jeg har bestilt nogle ting over nettet ved www.studiedata.dk
Varerne ER betalt med Dankort, og de kommer imorgen, men jeg har fundet sagerne i Aalborg til n æsten det halve, så jeg vil selvfølgelig gerne annulere handlen, men hvordan gør man?

Og skal JEG betale forsendelses omkostningerne da de jo skal sendes retur?

Nogen der ved?
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2004 - 18:25 #1
Ja, du skal betale for at sende dem retur.
Men du har 14 dages returret når du handler over nettet. Bare husk at alle ting skal være intakt.
Avatar billede popsy Novice
07. juni 2004 - 18:33 #2
Fortrydelsesret:
Ved fjernsalg yder Studiedata 14 dages fortrydelsesret gældende fra den dag, kunden modtager de bestilte varer.

Hvis kunden fortryder et køb, skal varen senest på 14. dagen efter modtagelsen være afsendt/afleveret til Studiedata.

Forudsætningen for at kunne fortryde og returnere et køb er, at varen returneres i væsentlig samme stand og mængde, herunder original indpakning, som da den blev modtaget, og at den eksempelvis ikke er beskadiget på nogen måde. Varen må gerne prøves, men må ikke være taget i egentlig brug, så varens salgsværdi bliver forringet.

Forbrugsstoffer som eksempelvis kølepasta, lyddæmpningsmateriale, termisk tape og toner til laserprintere tages ikke retur, såfremt de har været taget i brug. Metervarer og tilpassede varer (gummilister m.m) tages ikke retur, da de er udskåret specifikt til den enkelte ordre.

Mangelfuldt emballeret varer tages ikke retur, så husk derfor at gemme det originale indpakningsmateriale.

Ved returnering af en vare skal der vedlægges en kopi af den oprindelige faktura, samt en beskrivelse af på hvilke punkter, det leverede udstyr ikke lever op til forventningerne.

Kunden skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.

Fra: http://www.studiedata.dk/info.asp?pid=63&Fane=
Avatar billede bennyhills Nybegynder
07. juni 2004 - 18:44 #3
Erhm..måske et dumt spørgsmål, men eeehh...Faktura det er den jeg får af postmanden ikk?
Avatar billede popsy Novice
07. juni 2004 - 19:20 #4
Nej, og ja. Fakturaen er det stykke papir, hvor studiedata har anført hvad du har købt, hvad det har kostet osv :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2004 - 19:20 #5
faktura = kvittering

Altså en liste over købte ting :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2004 - 19:21 #6
hmmmm... i skal bare ikke komme og sige at jeg er langsom til at skrive! ;D
Avatar billede kentm Nybegynder
07. juni 2004 - 19:23 #7
Du kan bare lade være med at modtage pakken. Så bliver en automatisk sent retur til afsender.

Samt du sender en mail til firmaet om du fortryder købet, så vil du få pengene når de modtager pakken (ca 2 uger)
Avatar billede ricky Nybegynder
07. juni 2004 - 19:24 #8
det nemmeste (for dig) er at afvise pakken og så bede studiedata om at tilbageføre beløbet minus fragten (som du selv skal betale for) - http://www.forbrug.dk/omforbrugerneshus/organisering/fo/2/net-tjek-for-forbrugere/3/1/hvem-skal-betale-for-returneringen/