Avatar billede vbcoder Nybegynder
10. juni 2004 - 09:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kontrollerer jeg om serveren svarer korrekt

http://www.eksperten.dk/spm/504396

Jeg har problem lignende dette. Her er det specielt lange svartider og en server der dør.

I svaret på dette spm. beskrives en løsning hvor man checker på ping og http_header.

Kunne jeg få lidt hjælp til at lave et script der checker for disse uheldigheder.

Alt det med alert til specielle brugere har jeg styr på men jeg har ikke tænkt over ovenstående muligheder.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juni 2004 - 10:35 #1
Jeg ville hente index.htm og IIS webserver headeren via programmet NetCat (nc.exe). dette ville jeg så scritpe med Perl. Hvordan perl scriptet kommer til at se ud har jeg ikke helt styr på, men opgaven er bestemt til at gå til. fra samme script kan du også pinge
Avatar billede vbcoder Nybegynder
14. juli 2004 - 10:07 #2
Har du mulighed for at illustrere det med et eksempel?

Lige præcis det med at snakke med en webserver på denne måde har jeg absolut ingen erfaring med.
Avatar billede vbcoder Nybegynder
16. juli 2004 - 08:18 #3
lukker