Avatar billede martinsk Nybegynder
20. juni 2004 - 16:08 Der er 9 kommentarer

hvor eller hvordan kan man få sine højtallere

Er der en som kan fortælle hvilken slags ledning man skal have for, at man kan sætte sit anlægs forskærker til sin computer, så man kan bruge sine normale højtallere? Kan man købe ledningen eller skal man selv lave den?
Avatar billede belle Nybegynder
20. juni 2004 - 16:12 #1
du skal have et mini jack til phono converter stik.
det kan købes i de fleste radio forhandlere.
se evt her:
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=42&partid=12&menuid=2
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2004 - 16:12 #2
Det mest normale er at bruge et minijack > Phono kabel.

Du kan købe en sådan ledning i alle tv/radio butikker, eller selv lave den.

Har du en digital udgang på din computer og en digital indgang på dit anlæg kan du også bruge enten Coax eller Toslink (optisk) alt efter hvad PC/anlæg understøtter.
Avatar billede martinsk Nybegynder
20. juni 2004 - 16:18 #3
kan i forklare hvordan man så gør? Skal den ikke bare sættes fra lydkortet over til forstærkeren?
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2004 - 16:34 #4
Ja, fra din line out (er normalt grøn) > f.eks. AUX indgangen eller MD indgangen
Avatar billede martinsk Nybegynder
20. juni 2004 - 16:36 #5
okay tak, kan du ik lige komme med et svar så du kan få de der 100 p?
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2004 - 16:57 #6
Jeg synes 100 point er for mange, og belle har jo også givet et fornuftigt svar.
Avatar billede belle Nybegynder
20. juni 2004 - 17:48 #7
100 point er måske i overkanten men vi kan dele i porten
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2004 - 18:02 #8
Fair nok :)
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2004 - 08:45 #9
LUKKETID?