Avatar billede elites Nybegynder
21. juni 2004 - 14:53 Der er 3 kommentarer

Hent af data fra Excel ark

Hejsa

Jeg har et problem med et program, der skal indlæse data fra et excel ark..

Jeg anvender funktionen resultSet.getString()...
Der bliver kun hentet nogle af felterne... resten får en null værdi... hvilket jeg ikke helt forstår...
Hvad kan der være galt med cellerne...
f.eks. hvis på en linie står

så bliver resultatet i java null null 343 null null!

Ved i hvad der kan være galt!
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
21. juni 2004 - 15:16 #1
kan det være at nogle af felterne er beregnede felter?

Istedetfor at bruge JDBC-ODBC-Excel, kan du benytte POI til at læse Excel med direkte (http://jakarta.apache.org/poi).
Avatar billede william_munny Nybegynder
21. juni 2004 - 17:49 #2
Jeg vil også anbefale POI fra Jakarta, den kan æde det meste..
Avatar billede ulrikp Nybegynder
26. juni 2004 - 09:50 #3
Det ka' ikke bare være fordi at nogle af dine felter i Excel er defineret som numeriske, og at du så skal sige resultSet.getInt() i stedet??