Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
24. juni 2004 - 21:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fra Windows Til Linux, er det svært?

Jeg ser det igen og igen.... folk har problemer med W32.... virusen.. hacks, cracks osv...

Hver gang der er en side, spørg folk om HiJack osv....

Her er MIT råd....

L.I.N.U.X.

Jeg ved godt at man måske siger farvel til en masse ting og sager, men kan tit finde en erstatning til den!

Jeg er selv gået fra Windows til Linux, har prøvet Mandrake, RedHat, Fedora, Debian, Knoppix, Slax, og mange mange flere... og det en lettelse hvergang jeg ser nogen have problemer med virus og anden Spyware....

JAMEN HVAD MED SPIL?
Intet problem 75% af spil til WIndows kan man osse få til at kører på Linuxen, nogen gange ved hjælp af native Installers, kan man faktisk få det til at kører BEDRE!

Der er masser af erstatninger til Windows programmer, og tit er de meget bedre da de er programmeret mere REAL(Hvis I forstår hvad jeg mener?)

Og man kan osse kører Windows programmer på en LinuxBox, ved hjælp af enten Wine, eller WineX.... eller måske ligefrem få Bosch op at kører så kan man emulerer en hel Windows system!

HJÆLP?
Jamen hjælp er der MASSER af... der er forummer så som eksperten der er beregnet til at man kan stille et spm og derefter få hjælp til sit Linux system..

Jeg syes helst klart at I skal tage et lille kig ind her, nok Danmarks største Comunnity indenfor Linux....

Der er atikler, Forums, Wallpapers, screenshots osv...

Ta lige et lille kig ind under screenshots og SAVL! He he

Eller nogen kommentar???

Og NEJ jeg giver IKKE point for dette indlæg!
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. juni 2004 - 21:11 #1
for mig er det ikke et spørgs mål om "enten eller", men om "både og". Som en hver anden håndværker, har jeg mere end et værktøj i tasken. Tricket er at vide hvad man skal bruge til hvad
Avatar billede bjornicle Nybegynder
24. juni 2004 - 21:16 #2
Du kunne jo skrive en artikel om at skifte istedet
Avatar billede strych9 Praktikant
24. juni 2004 - 21:30 #3
A) Operativ systemer er ikke en religion.
B) Jeg kender masser af mennesker som, trods virus og spyware, er langt bedre tjent med at køre Windows.
C) Som Linux bruger er jeg ikke på en mission for at konvertere folk. Jeg prøver at forholde mig objektivt til andre brugeres behov, men ellers er jeg ligeglad med hvad folk bruger. Hvad er forskellen i at have problemer med spyware og have problemer med at starte Xfree? - Sidstnævnte tager sandsyneligvis længere tid.
D) At skyde gråspurve med kanoner?
E) Hvis du vil levere et mere seriøst bud til folk der er trætte af spyware, så bed dem om at glemme alt om IE og installere FireFox.
F) Jeg skriver det her indlæg fra en Windows XP desktop med uptime på 6 uger. Den fungerer fint, crasher mere sjældent end Xfree86, og jeg har ingen spyware. Et OS er kun så godt som den primat der sidder og betjener det..
G) Enig med bufferzone. Hvis du har behov for en hammer så brug en hammer, men lad være med at forsøge at bruge en skruetrækker i stedet.
Avatar billede oz3tl Nybegynder
28. juni 2004 - 04:48 #4
Og nu sidder du og savler men der er ikke noget navn eller link til den side du sidder og savler over må viandre ikke ogsåfå lov til at deltage.
m.v.h.
tlv
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
29. juni 2004 - 10:06 #5
Avatar billede strych9 Praktikant
29. juni 2004 - 14:29 #6
Det er nu anden gang du reklamerer for det community her. Vær sød ikke at gøre det igen.
Avatar billede eflow Nybegynder
08. december 2004 - 15:52 #7
Linux er godt til meget, men det er synd at folk skifter bare for at skifte, der skal være mening med "galskaben".

Det er klart at linux er en dårlig idé hvis man kun bruger sin computer til at spille spil, at installere linux ville efter min mening være absurd, i en sådan situation. Hvis man derimod kun bruger sin computer til arbejde, eller skolearbejde, findes der fuldt ud lige så gode alternativer som til windows.

Nu har jeg ikke været herinde længe, men er der kommet nogen nye radikale regelændringer? Må man ikke "reklamere" for en anden side, hvis det hjælper folk? ...
Avatar billede zpon Nybegynder
09. december 2004 - 10:26 #8
strych9 - hvad er problemet? oz3tl spørg om et sted hvor han kan læse mere om linux, evt. se et par screenshots, det er der jo god mulighed på linuxin.dk, som i øvrigt også er en af Danmarks største linux relaterede sider, vil bestemt ikke kalde det reklame, og hvad skulle -l_jogge_l- i øvrigt få ud af det? Så vidt jeg ved er der ingen økonomiske interesser på linuxin