Avatar billede bartfreak Nybegynder
01. juli 2004 - 12:15 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Pc problemer

Det er noget af en lang historie, men korter den lidt af.

Skal fixe en pc for en ven, der kørte w2k.
Der er nogle vigtige filer på w2k, drevet som ikke må slettes. Ville så lave en backup af disse filer, men Nero ville ikke brænde dem, og kan heller ikke kopiere dem.
Da mange af fil navnene er for lange, og stierne er for lange. Det lykkedes dog til sidst at kopiere de vigtige filer.(til xp-drevet ???)
men vil ikke formatere drevet, da der sikkert er mere på det drev, han skal bruge.
Så smed jeg en anden disk, og installerede win xp.
1. problem : Ville så opdele partitionen med Partition Magic, men xp- drevet viser fejl 183.(F://)
2. problem : diskoprydning på win2k drevet virker ikke, eller tager år og dag, står bare og står..?
Har også prøvet via cmd, og kør at køre cleanmgr.. samme problem.
både via xp-drevet, og via w2k drevet.

Jeg har checket for vira og lign., opdateret alt, slettet alt overflødigt på begge drev osv..

Findes der ikke et program, der kan finde de filnavne på w2k drevet, som er for lange..?

Er løbet tør for ideér..O)

> Bartfreak <
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juli 2004 - 12:39 #1
Når du nu alligevel smækker en anden disk i til xp, kunne du så ikke holde den som 1 partion, og så kopiere de nødvendige filer fra 2k dervet til xp drevet, og så kopiere tilbage til 2k drevet, når det er klar igen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juli 2004 - 12:40 #2
Du kunne også klargøre xp drevet med partionering og formatering i en anden PC.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
01. juli 2004 - 13:12 #3
Jeg har ikke check på hvilke filer han vil beholde, derfor vil jeg ikke formatere w2k. Og som sagt, er der problemer ved kopiering af de filer.
Og regnede egentlig med at det var ligemeget, hvor jeg installerede xp.
Men åbenbart ikke..O/
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juli 2004 - 13:19 #4
Du skriver ellers, at det lykkedes at kopiere nogle vigtige filer.

Det vel ikke således, at de filer den ikke vil kopiere, er sat som "read only" ?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
01. juli 2004 - 13:24 #5
i know, men jeg er siker på det ele er kommet med, og om der er mere han skal bruge...har bedt ham, om at fjerne det fra drevet han skal bruge.. derefter formatere jeg.
Det ville bare være fedt, hvis der var et program der kunne finde de filer for mig.
Read only.. nej.
Og hvis jeg kunne fjerne fejlen i partition magic..?
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juli 2004 - 13:35 #6
Du ved godt, at Partition Magic før version 5.0.1 ikke er kompatibel med W2k. ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juli 2004 - 13:50 #7
Hvad med XCOPY32, den kan håndtere lange filnavne ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juli 2004 - 14:04 #8
- Error 183: Init Failed. If you attempt to run PartitionMagic on
a Windows 2000/XP Professional machine where the boot partition
(the partition where Windows 2000/XP Professional is installed)
is on a dynamic disk, you will receive the following error message:
"Init failed: Error 183. Unable to identify the Windows partition."
To solve this problem, Windows 2000/XP must be installed on a
basic disk.
Hjælper det ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juli 2004 - 14:12 #9
Eller det her:

If Dynamic Disks are not being used, perform the following instead:

1. Run a disk-checking utility (such as Check Disk) on the affected drive.

2. Disable any anti-virus software on the machine.

2. If you are using the Norton Smart Recycle Bin, disable it.

3. Press CTRL+ALT+DEL and close out of each running task.

4. Run the program.
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juli 2004 - 14:44 #10
What about this, and I am fresh out of ideas ?

http://ldzip.port5.com/
Avatar billede bartfreak Nybegynder
01. juli 2004 - 16:55 #11
jeg kendte til hvad fejlen er, men ikke løsningen.. da xp allerede er installeret,....hvad er dynamisk disk, i forhold til basic.??
Tænkte på, at evt. blot kopiere hele xp-partitionen over på andet drev.. formatere, og sætte den til master.. og kopiere det ind igen..kan man det..?

har kørt alle mulige disk check.. og det er stadig det samme..O/
chekcer lige >XCOPY32..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
01. juli 2004 - 17:06 #12
fint nok med xcopy, men så skal jeg sidde og bøvle i dos..og jeg vil bare finde de filer.. og evt. omdøbe, eller finde ud af om jeg må slette dem..
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juli 2004 - 19:53 #13
Hvis du får Partition Magic(PM)til at fungere, så vil arbejdet med at kopiere frem og tilbage være meget lettere. Det der lurer mig, er at den skriver fejl 183.(F://), det må da betyde, at der er fejl på f:, og det drev er givetvis en extended partition, og det kunne være derfor. Extended kunne være dynamisk ? ?
Mine 2 forige kommentarer, bortset fra den med DOS, er taget direkte fra Symantec's hjemmeside, de ejer PM nu, og det skulle virke, altså boot partition på basic disk, og antivirus, ja faktisk alle andre programmer er disabled or killed.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
01. juli 2004 - 20:33 #14
lortet er afhentet af ejeren... bad ham om at tømme c: for de ting han skulle bruge, derefter fixer jeg det hele i bund. Der var pludseligt osse fejl med cd rom og brænder..?.. men fandt ud af at de var jumpet forkert.. skiftede om, på kablet, m.m.. og den køre a h t..??.. endte med at sætte det ene drev til cs.. og den kunne genkende drevet.
Tror jeg skal flashe bios, og formatere begge drev, næste gang
Takker for dit forsøg..O)
vi deler ..er det okay..?
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juli 2004 - 20:40 #15
Velbekomme
Avatar billede bartfreak Nybegynder
01. juli 2004 - 20:42 #16
men inden du slipper..O)
hvad pokker er forskellen på en dynamisk disk, og en basic..?
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juli 2004 - 20:56 #17
Jeg troede ellers jeg havde snoet mig uden om den, men jeg ved det ikke. Mit gæt er, at det har noget med dynamisk = udvidet partition. Det må stå et eller andet sted i manualen til PM, men jeg har ikke fundet det endnu.

By the way, så er det også bedre at starte på en helt frisk med ny formatteret diske.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
01. juli 2004 - 21:01 #18
Håber det er okay..O)
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juli 2004 - 21:05 #19
ja tak