Avatar billede kvols Nybegynder
03. juli 2004 - 21:41 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

dvd 2 dvd-r med dk tekst

Jeg er nybegynder mht. backup af dvd film. Jeg har leget med forskellige programmer, og fulgt følgende guide: http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=17 og brug de programmer der er beskrevet i guiden.

Mit problem består i at jeg ikke kan få de danske undertekster med på min dvd-r. Når jeg smider min brændte backup skive i min stationære dvd afspiller, så starter filmen godt nok, men der er ingen danske undertekster på. Der kommer en grim menu frem, hvor jeg kan vælge imellem f.eks. VIDEO_TS, VTS_01_0 etc. det er alt.

Min spørgsmål er så: Hvordan tager jeg en backup af mine dvd film, hvor menu og ekstra scener er sorteret fra, men hvor der stadig er danske tekster på?

Der er 200 point på højkant.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. juli 2004 - 22:09 #1
http://www.dvdshrink.org/what.html

Jeg har dog personligt ikke afprøvet det... endnu...
Avatar billede kvols Nybegynder
03. juli 2004 - 22:13 #2
Har prøvet programmet, desværre med samme resultat som ved brug af de andre programmer.
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
04. juli 2004 - 00:39 #3
Så er det fordi du gør noget forkert. Prøv at se denne guide:
http://www.digitalempire.dk/convert/dvd2dvd2.shtml
Her står blandt andet hvordan du slår underteksterne til i dvd-shrink.
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
04. juli 2004 - 00:41 #4
Du kan evt. også læse denne guide:
http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm
Avatar billede kvols Nybegynder
04. juli 2004 - 00:57 #5
Har læst alle de tre links der indtil videre er kommet, med guides, står dog stadig med samme problem, ihvertfald endnu. Har opdaget at det var en ældre udgave af dvdshrink jeg havde liggende, så nu har jeg hentet den nyeste og prøver endnu engang.

Men på visse dvd skiver er der flere valg muligheder, ved undertekster, der kan f.eks. godt være 3 der står "danish" ved, skal jeg tage dem alle med, eller den største, eller noget helt andet?
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
04. juli 2004 - 01:04 #6
Det kan du sagtens gøre. Du kan vælge alle de undertekster du vil have med. Men selvfølgelig, når du ser filmen på din afspiller, skal du vælge den undertekst du vil se, ligesom hvis det var en købeDVD.
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
04. juli 2004 - 02:04 #7
Hvis du brænder den i nero, så prøv at følge denne guide:
http://www.digitalempire.dk/edit/dvdnero.shtml
Så skulle du ikke få nogen menu op, hvor du ser, hvilke filer der er på dvd-en.
Avatar billede nilsen Nybegynder
04. juli 2004 - 07:50 #8
gm
Du kan jo bruge clone dvd og any dvd,
begge er nødvendig - any dvd arbejder i bag-grunden så etter indstallering behøver du ikke tænke mer det prgr.
clone dvd kører med en meget enkel wizard og fjerner automatisk alt overflødig og lar deg vælge undertekster.
Har du en dvd spiller og en dvd-brænder kan alt gøres "on the fly"
Når du har lagt skivene i de respektive drev - trykker du på start knappen i programmet - og etter et stykke tid (avhengig av din brænders hastighed) har du det ferdige produkt som du kan køre i hvilken som helst dvd spiller av nyere dato.
mvh
Nilsen
ps: du kan laste ned en trial av begge programmer så kan du forsøge før du evt køber - begge programmer er rimelige ved et evt køb.
ds
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
04. juli 2004 - 09:59 #9
Fuldstændig rigtig, nilsen, og jeg vil endda påstå, at kvaliteten bliver bedre end i dvd-shrink. Men nu holdt jeg mig til dvd-shrink, fordi det er et program, som er helt gratis, og at opretter har det liggende og bruger det :-)
Avatar billede kvols Nybegynder
04. juli 2004 - 16:52 #10
Jeg har prøvet af følge den nævnte guide til nero, nu er resultatet: dvd filmen starter som den skal, uden menuer osv., men stadig uden danske tekster.
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
04. juli 2004 - 17:12 #11
Menuerne mister du, når du skærer ekstramaterialet fra. Hvis du HAR valgt undertekster, vil de være på. Har du prøvet på din afspiller at vælge subtitles, ligesom du gør når du ser købeDVD'er?
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
04. juli 2004 - 17:14 #12
Du skal vælge dem på din fjernbetjening.
Avatar billede kvols Nybegynder
04. juli 2004 - 17:47 #13
Jepper, det har jeg prøvet, og teksterne er med på dvd'en, de kommer bare ikke frem.
Avatar billede nilsen Nybegynder
04. juli 2004 - 17:49 #14
gd
Enig "lucky" - og kan ikke riktig forstå at det byr på problemer, har selv brugt det mange gange, men fant at clone dvd var langt nemmere.
Nilsen
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
04. juli 2004 - 17:50 #15
Det forstår jeg ikke, så kan jeg ikke hjælpe dig :-(
Avatar billede joergensenmartin Juniormester
04. juli 2004 - 20:02 #16
Jeg sidder med lidt samme problem. jeg troede at det var shrink der ikke tog teksten med selv om jeg bad den om det. men det er dvd-playeren på min pc  (asusdvd xp)der ikke kan vise teksten på film der er backuppet med shrink. win media player kan godt vise teksten, men der er billedet bare ikke så godt.
Det jeg vil frem til er at det kan være at det er din afspiller der ikke kan håndtere den slags backup, og ikke skiven det er i vejen med
Avatar billede kvols Nybegynder
04. juli 2004 - 23:00 #17
Lukker nu, point går til Lucky-Luke, han kom tættest på løsningen.

Problemet blev løst ved at jeg skulle trykke på "subtitles" på min fjernbetjening. Troede ikke selv på det var problemet, da jeg har mange skiver liggende hvor det ikke er nødvendigt.
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
04. juli 2004 - 23:07 #18
Takker for point :-) Det var det jeg skrev  i Kommentar: lucky-luke 04/07-2004 17:14:15 og Kommentar: lucky-luke 04/07-2004 17:14:15 :-)