Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 15:39 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Pc som telefonsvarer, hvordan.?

Hvordan for man sin pc, til at fungere som telefonsvarer.
Hvilken hardware og forbindelse og software kræver det. ?

Mvh. Bartfreak
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juli 2004 - 16:22 #1
Her er ihvertfald noget software som skulle kunne gøre det. Jeg kan desværre ikke teste det da jeg hverken har analog eller isdn modem i maskinen:
http://www.soft411.com/company/Heiko-Sommerfeldt/Phoner.htm
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 16:38 #2
ja det er til isdn, men jeg har adsl..O/
jeg regnede med at skulle installere et alm. 56 k. modem, og kører det der igennem..???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juli 2004 - 17:39 #3
Jeg regnede også med at det ville kunne kommunikere med et alm. modem. Jeg kom i tanke om at der var 56K modem på mit bundkort og enablede det i bios og gik så ind og kiggede efter om jeg så kunne vælge det og det kunne jeg. under communications kan man sætte x i Tapi, og så kunne jeg vælge modem'et på listen.
At der så lader til at være noget galt med mit modem eller dets driver, er så en helt anden sag, men det kunne vælges i programmet
Avatar billede halifax Nybegynder
18. juli 2004 - 03:06 #4
tonnybrandt - Hvor'n skal dette forstås
Does Phoner support modems?
No. Phoner supports both interfaces for PC telephony: CAPI and TAPI. In theory modems are supported in TAPI mode, but most vendors don't offer TAPI drivers with full duplex voice support. Therefore I gave up to let Phoner work with modems.

http://www.phoner.de/faq_en.htm
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. juli 2004 - 03:14 #5
jeg har hentet programmet capitel, men det er osse til isdn.. og hvorfor er det lige til isdn, at det virker, mit adsl, er jo også igennem, el. fra tlf stikket(el. ledninger derfra).
Er der er ikke en fuld guide, på hvordan, og hvilket hardware og software osv..???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2004 - 10:41 #6
Halifax >> Den side havde jeg ikke set, men det kan jo give forklaringen på hvorfor jeg troede at der er noget galt med mit modem. Programmet frøs nemlig da jeg satte mit eget modem ind. Jeg søgte lidt på Tapi og full duplex og fandt denne side, som i sidste indlæg giver en fin forklaring på problematikken mht drivere og full duplex. http://www.eggheadcafe.com/ng/microsoft.public.win32.programmer.tapi/post315399.asp

Så det er åbenbart ikke så nemt som jeg troede, hvilket jeg nok burde have indset fra start, når spørgeren er bartfreak *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2004 - 10:51 #7
Hvis jeg læser denne beskrivelse rigtigt, skulle dette modem og dets medfølgende software kunne gøre det:
http://www.partshelf.com/gvcexserpor5.html

Modem'et er ikke ukendt på det danske marked. Jeg har selv en ældre gvc model og på arb. lånte jeg præcis sådan et ud i sidste uge til en medarbejder. Men det lader ikke til at GVC sælges i danmark længere. Man kan ihvertfald ikke finde det i edbpriser.

Dette måske:
http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/MODEM56K01.html
Den korte beskrivelse af dette modem tyder på at der muligvis følger en telefonsvarer applikation med.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. juli 2004 - 11:45 #8
Det er helt fint, men jeg har nogle interne 56 k. modem´s, liggende og flyde, kan jeg ikke "bare" bruge dem.. O)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2004 - 13:54 #9
Jeg har nu haft downloadet flere programmer og forsøgt mig med at få min pc til at agere tlf-svarer via det indbyggede modem. Det lykkedes ikke, men programmerne kender heller ikke mit modem, så det er nok ikke så sært.
Det der var tættest på at komme til at virke var dette:
http://www.voicecallcentral.com/download.htm

I det kunne jeg lave tlf opkald samt høre når telefonen ringede. Men det var først efter jeg selv valgte et andet modem på en lang liste. Der er en rimelig chance for at dette program vil virke med et lidt ældre internt modem, idet der er rigtigt mange modem's på listen, og deriblandt de meget almindelige Lucent winmodem's.

Du er nok nødt til blot at forsøge at proppe et af dine kort i og prøve dig frem.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. juli 2004 - 14:18 #10
tænkte nok, det ville komme dertil..O/

ja, det er en lang list over brugbare modem..håber 1 af dem jeg har virker..
jeg må igang med at teste.!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. juli 2004 - 14:53 #11
Tonny..fandt du ud af, hvordan man optager.. eller hvorfor programmet ikke optager.-??

Modem, tager tlf´en, men der kommer ingen udslag.??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. juli 2004 - 15:03 #12
nu har ringet mig selv, 100 gange O)..det dutter ikke...
Jeg kan ikke ændre beskederne, altså når modemet tager tlfén, programmet optager ikke.. øv
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2004 - 15:27 #13
Desværre, det gjorde jeg ikke, da den ikke ville tage tlf i min test. Som sagt kunne jeg ringe ud og kunne høre tlf ringe, men den ville ikke tage telefonen.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. juli 2004 - 19:10 #14
hvad skal vi gøre her Tonny..?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juli 2004 - 19:50 #15
Du tager pointene tilbage. Vi løste jo ikke problemet :(
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. juli 2004 - 19:53 #16
smid et svar vi deler..O)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juli 2004 - 19:57 #17
Jeg lægger ikke noget svar så luk bare spørgsmålet *G*

Jeg fik da prøvet lidt af hvert og fandt ud af at mit modem virkede så jeg fik da også noget ud af dit spørgsmål *s*
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. juli 2004 - 20:06 #18
det er sgu´ tarveligt, at du ikke gider at smide et svar..*G*

Men so did I, man lærer lidt hver dag.O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. juli 2004 - 19:55 #19
nå..så må jeg skylde en kold, hvis vi ses en dag..O)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juli 2004 - 20:03 #20
Helt iorden. :-)