Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2004 - 21:43 Der er 54 kommentarer og
1 løsning

Windows XP ser ikke mit USB memory stick

mit USB memory stick har fungeret fint, men så har jeg haft tilsluttet en MP3afspiller i én af mine usbporte og nu ser Windows XP slet ikke mit USB memory stick - hvad gør jeg ??
Avatar billede xaz_freaz Nybegynder
21. juli 2004 - 21:48 #1
Du kan prøve at sætte din mp3-afspiller til, og så fjern den med sikker fjernelse af hardware.. Og så prøv igen..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
21. juli 2004 - 22:24 #2
ellers check denne side.>>http://www.usbman.com/USB%202%20News.htm
håber det hjælper..O)
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2004 - 22:25 #3
har lige prøvet at sætte mp3spilleren til - men nu installeres den som ukendt enhed og ikonet med sikker fjernelse af hardware dukker ikke op.... har også prøvet at sætte usb mememory sticket i igen, men uden held....
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2004 - 22:30 #4
Tak for tippet !Har prøvet, men fandt ikke noget......
Er ikke nogen "haj", men noget siger mig at jeg skal editere i usbhub.sys, usbport.sys., el.lign. - har bare ikke forstand på hvordan eller hvorfor....
Avatar billede halifax Nybegynder
22. juli 2004 - 00:20 #5
joannydal - Først vil jeg sige velkommen til Eksperten, håber du får gavn at at komme her. For det andet, at du ikke selv skal lægge svar, men kommentar. Den der har løsningen på dit problem, lægger et svar. For det tredie må vi se at få has på dit problem.    :)

Vil foreslå at du går i Enhedshåndtering (højreklik Denne computer, vælg Egenskaber. Dernæst faneblad Hardware og klik på Enhedshåndterng).
Udvid plus-tegn ud for USB Controlere. Højreklik på hver enkelt del og vælg Fjern og OK til fjern. En efter en.

Herefter genstarter du Win XP, der finder nyt hardware (dine USB porte) og geninstallerer dem på ny.
Vi må så håbe, at dit USB igen virker som før. Prøv først din memory stick af, og dernæst mp3 afspilleren.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2004 - 16:53 #6
Hej Halifax
har prøvet at geninstallere USBportene,men uden held. Nogen der har andre forslag ?
Avatar billede halifax Nybegynder
23. juli 2004 - 19:16 #7
Betyder det at du ej heller ser din memory stick, som virkede før? Jeg mener, før du havde mp3 afspilleren sluttet til.

Jeg er forbavset over, at en fjernelse af alt USB ikke giver resultat. Dvs. fjernelse af både USB controlere og USB rod hubs i Enhedshåndtering. Og dernæst genstart af pc for at installere den "fra bunden"!
Men OK, bøjer mig for din tilbagemelding.    )

Prøv at sætte din XP cd-rom i drevet og udfør kommandoen sfc /scannow  (Start -> Kør, indtast sfc /scannow <Enter>)

SCF = SystenFileChecker vil tjekke systemfiler for fejl og rette dem.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2004 - 15:50 #8
Hej Halifax
Efter geninstallering af USBcontrollere og USB rod hubs fungerer min MP# afspiller nu fint igen. Men XP registrerer overhovedet ikke USB memory sticket når jeg sætter det i computeren (den fungerer fint på en anden computer) - heller ikke efter at jeg har prøvet Systemfilechecker, som du foreslog.
Har du andre forslag ?
Avatar billede halifax Nybegynder
26. juli 2004 - 01:15 #9
Hmmm...  Kan forstå, at problemstillingen nu er lidt omvendt af beskrivelse i dit spørgsmål, hvor stick'en virkede. Men ikke efter mp3 spilleren blev sat til.
Forstår det nu sådan, at du først tilslutter afspileren med succes, men bagefter fungerer stick'en ikke.

Skal der benyttes særlig software til afspilleren for at overføre filer til den? Hvis JA må den software være synderen. Undersøg i så fald om der findes opdateret software til den, som afhjælper problemet. Hvis ikke, så reklamer over for forretningen (sælger).

Hvis ikke afspilleren bruger særligt software, men blot optræder som et "Flytbart medie" når den tilsluttes, er det mest nærliggende, at der er en fejl i den fysiske afspiller. Igen, reklamér over for sælger.
Det kan jo ikke passe, at et produkt skal medføre, at et andet produkt ikke kan bruges.

NB: "(den fungerer fint på en anden computer)" - Gør den fortsat det, såfremt afspilleren også tilsluttes på denne anden computer?
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2004 - 18:04 #10
Halifax, problemstilling er ikke omvendt: det er stadig sådan at jeg ikke kan få min USB memory stick til at virke. Problemet er opstået efter at jeg har haft min MP3afspiller sat til computeren og derfor giver jeg umiddelbart den skylden.

MP3afspilleren har ikke et softwareprogram, men installeres automatisk som et "flytbart medie". Afspilleren giver ikke problemer når jeg prøver på en anden computer - den virker fint og computeren finder også bagefter USB memory sticket. Men ikke på min egen computer....

USB memory sticket har heller ingen software, men burde også bare automatisk installeres som et flytbart medie - men det sker altså bare ikke. Windows XP "opdager" slet ikke, at jeg sætter memory sticket i.
Avatar billede halifax Nybegynder
27. juli 2004 - 22:45 #11
Er fakta ikke som følger: Din Memory Stick HAR virket fint. Så tilslutter du mp3 afspiler. Herefter fungerer memory stick ikke. Og derfor "giver jeg umiddelbart den skylden." - Enig!

Har din pc USB 1.1 ell. USB 2.0 porte, og hvilke af disse understøtter stick og mp3 afspiller.

Hvad har den anden pc, som begge dele virker på? USB 1.1 ell. 2.0 porte?

Har du opdateret din XP med Service Pack og øvrige Windows Updates?
Læs evt. denne microsoft artikel "Windows XP registrerer ikke den nye USB-enhed"
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;314634&Product=winxpINT
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2004 - 21:47 #12
Begge computere har USB 2.0 porte.

På min mands computer, har jeg har afprøvet både stick og MP3afspiller og begge dele virker - også når man prøver sticken efter MP3afspilleren.

Så noget er gået galt på min computer.....
Når jeg sætter sticken i USBstikket lyser lampen i enden af sticken kortvarigt, men ser så ud til at miste forbindelsen til computeren - med det resultat at XP ikke ser den. Da sticken virkede lyste den hele tiden, når sad i USB stikket. Måske skyldes problemet ikke MP3afspilleren, men at jeg måske er kommet til at fjerne den uden brug af sikker fjernelse af hardware !??

Jeg har prøvet den løsning du henviser til, men uden held.

Jeg har lavet Windows update og installeret alt hvad de anbefaler. Jeg har gentagne gange forsøgt at installere Service pack, men ender hver gang med at den linker til en windows update !?? Dvs. jeg har jo lavet update og får dermed ikke mulighed for at installere en fuld service pack - er det ikke meningen ? Måske gør jeg noget forkert - hvor finder jeg en fuld service pack til XP på dansk ?.
Jeg har også downloaded diverse opdateringer, som skulle løse USB-problemer - men som jo så ikke har løst mit problem...

Jeg har tilbragt flere timer med at finde løsninger på Microsofts hjemmeside, men uden held - og dog: jeg har netop i dag fundet denne side: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wceddk40/html/_wceddk_USB_Device_Driver_Installation.asp
Jeg kan ikke helt overskue om det kan være en løsning for mig - og hvis det er, må jeg vist hellere have min mand med med mig på sidelinjen når jeg prøver ;))

Jeg har også prøvet at installere et eller andet program, der hedder "windows registry repair pro", der godt nok fandt nogle fejl, men ikke noget der havde med USB at gøre.

På flere af de Microsoftløsninger jeg har læst har filnavne som usbhub.sys, usbport.sys oglign. været nævnt. Jeg har tjekket min udgaver af filerne og de er alle fra 2003. Det undrer mig, eftersom jeg både har lavet windows update og har lavet en opdatering af drivere til USB 2.0. Men ved du hvordan/hvor jeg opdaterer disse filer ?

Det blev en lang smøre.....
Avatar billede halifax Nybegynder
29. juli 2004 - 00:41 #13
Link'et du har ovenfor til Microsoft skal du se bort fra, da det ikke vedrerør Windows XP, men Windows CE.

Jeg foreslår vi begynder med, at du får Service Pack 1 installeret. Hvorfor det ikke vil lykkes fra Windows Update, ved jeg ikke.

Hent i stedet WindowsXP SP1 her. Download den (140MB) og start installationen fra hvor du gemmer filen på din harddisk. Husk at vælge dansk version
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2004 - 17:02 #14
Jeg har nu fået højreklikket på "Denne computer" og i "egenskaber" kan jeg se at jeg har XP professional version 2002 service pack 1, så det med service packen er altså i orden...
Avatar billede halifax Nybegynder
29. juli 2004 - 21:16 #15
Hmm..  Fint nok med SP1. Det gør det bare sværere at blive ved med at kome med forslag.  :)

Prøv at gå på sitet for din bundkortproducent og se om der skulle være nogle opdaterede drivere....

Kører din pc med Intel Pentium eller AMD processor?
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2004 - 09:31 #16
Jeg har en AMD processor, men hvor ser jeg hvilket bundkort jeg har ? jeg har været i enhdshåndtering, men kan ikke umiddelbart se det....

- og i øvrigt 1000 tak, fordi du gider bruge energi på mit håbløse lille problem...
Avatar billede halifax Nybegynder
01. august 2004 - 13:27 #17
joannydal - Ja, du har et tilsyneladende håbløst problem.  :)

Download og installer det lille gratis program Everest Home Edition her
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

Kør programet. Det kan vise (næsten) alt om din pc's hardware og software. Herunder også bundkort (punktet Motherboard) og der vises sikkert også et link til bundkortproducentet.

Kan være du skal have opdaterede drivere til dit bundkort, samt det kan være du skal have opdateret din BIOS.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2004 - 21:10 #18
Tak for tippet med programmet - det er fornemt at få alle oplysningerne serveret på den måde...... men linkene til producenternes hjemmesider fungerer ikke og jeg har så selv forsøgt at finde drivere på producenternes hjemmesider, men hidtil uden held. Jeg strander på ikke at have nok oplysninger om motherboardet eller BIOS, f.eks. Socket oplysninger. Så det opgiver jeg altså lige nu.

Hmnnn overvejer at opgive..... har dog overvejet om det mon ville hjælpe at tilslutte en USBhub, måske det løser problemet....
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. august 2004 - 21:12 #19
har du ikke prøvet det program, halifax linker til..??
Det kan fortælle dig det meste..
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2004 - 21:42 #20
jo, det er netop det program, jeg har prøvet at installere, men jeg får altså ikke nok oplysninger til at jeg på producentens hjemmeside kan finde den rigtige opdaterede driver ;((
Avatar billede halifax Nybegynder
03. august 2004 - 00:39 #21
Kan du ikke give os oplysningerne fra Everest progtammet om bundkortet, producent, mærke, modelnr. navn - whatever der står.
Så prøver vi at kikke på det.
Avatar billede halifax Nybegynder
03. august 2004 - 00:57 #22
Fortæl også hvad der står under punktet PC -> Opsummering ud for Motherboard Chipset
samt i samme skærmbillede nederst ud for USB2 Kontroler.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2004 - 19:04 #23
Under PC --> opsummering står der følgende:

PC
Operativ System    Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack    Service Pack 1
Internet Explorer    6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1)
DirectX    4.09.00.0902 (DirectX 9.0b)
PC navn    JOANS-NYE (Joan's computer)
Bruger Navn    Joan Johansen Nydal

Motherboard
CPU Type    AMD Athlon XP, 1500 MHz (15 x 100)
Motherboard Navn    ECS K7SOM+
Motherboard Chipset    SiS 740
System Hukommelse    480 MB  (DDR SDRAM)
BIOS Type    AMI (04/10/03)
Kommunikations Port    Kommunikationsport (COM1)
Kommunikations Port    ECP-printerport (LPT1)

Grafik Kort
Grafik Kort    SiS 650_651_M650_740  (32 MB)
3D Acclerator    SiS 315 Integrated
Monitor    Compaq V700  [17" CRT]  (919CF24QB322)

Multimedie
Lyd Kort    SiS 7012 Audio Device

Lager
IDE Kontroller    SiS PCI IDE-controller
Floppy Drev    Diskettedrev
Disk Drev    ExcelStor Technology J360  (60 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optisk Drev    LITE-ON LTR-52327S  (52x/32x/52x CD-RW)
SMART Harddisk Status    OK

Partitioner
C: (NTFS)    58635 MB (47913 MB fri)

Inddata
Keyboard    PC/AT udvidet PS/2-tastatur (101/102 taster)
Mus    Microsoft PS/2-mus

Netværk
Netværks Adapter    SiS 900 PCI Fast Ethernet-kort  (192.168.1.5)

Ydre Enheder
Printer    Acrobat Distiller
Printer    Acrobat PDFWriter
Printer    Brother HL-1650/1670N series
Printer    Brother HL-1650/HL-1670N 2
USB1 Kontroller    SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
USB2 Kontroller    SiS 7002 USB 2.0 Enhanced Host Controller

______________

Under motherboard --> motherboard står der:

Beskrivelse    Værdi
Motherboard Egenskaber
Motherboard ID    62-0410-001131-00101111-040201-SiS740$K7SOM+K7SOM+ Release 04/10/2003 S
Motherboard Navn    ECS K7SOM+

Front Side Bus Egenskaber
Bus Type    DEC Alpha EV6
Bus Bredde    64 bit
Virkelig Hastighed    100 MHz (DDR)
Effektiv Hastighed    200 MHz
Båndbredde    1600 MB/s

Egenskaber for Hukommelses Bus
Bus Type    DDR SDRAM
Bus Bredde    64 bit
Virkelig Hastighed    100 MHz (DDR)
Effektiv Hastighed    200 MHz
Båndbredde    1600 MB/s

Egenskaber for Chipset Bus
Bus Type    SiS MuTIOL
Bus Bredde    16 bit

Motherboard Producent
Producent    Elitegroup Computer Systems
Produkt Information    http://www.ecs.com.tw/products/pd_list.asp?submenu_id=4&function_id=1
Hent BIOS software    http://www.ecs.com.tw/download/dw_list.asp?submenu_id=23&function_id=1
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. august 2004 - 19:53 #24
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. august 2004 - 19:58 #25
ps: vær lidt forsigtig hvis du flasher bios, vær helt sikker på at du har den rigtige version.
Altså hvilken version af bundkortet det er, og hvilken version bios der er installeret i forvejen, check det under bios i everest.
http://www.ecsusa.com/products/searchResults.cfm
Avatar billede halifax Nybegynder
03. august 2004 - 23:30 #26
Hmm..  Din pc har SiS 740 chipset. Min har SIS 748 Max, men for USB controlere er de ens
"USB1 Kontroller    SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
USB1 Kontroller    SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
USB2 Kontroller    SiS 7002 USB 2.0 Enhanced Host Controller"

og jeg har ikke oplevet USB problemer, heldigvis. Måske fordi vi ikke benytter samme hardware, usb stick og afspiller.

SIS skriver på deres site om deres patch usbdetect.exe: "Release patch file for the USB devices sometimes undetectable issue on Windows® XP with SiS USB controllers"

Prøv om den kan hjælpe - link fra bartfreak ovenfor.
Ellers har jeg ikke flere bud.    :(
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2004 - 14:14 #27
Bartfreak
- SiS USB Guiden prøver jeg at følge, men det må vente til min mand har tid...måske i morgen.....jeg har ikke forstand på BIOS...
- jeg har prøvet USBdetect, det løser ikke problemet...
- har været inde og ville hente en BIOS update, men "strander" på at jeg skal vælge udfra hvilken version min BIOS har (31127, 31105, 30930, 30807, 31205), men det kan jeg ikke finde nogen steder i det der Everest program !?
- når jeg går ind på
http://www.ecsusa.com/products/searchResults.cfm og skal finde en BIOSopdatering skal jeg først vælge modelserie og det er K/, men så skal jeg vælge model og det er K7SOM+, men dem er der altså flere udgaver af og jeg har ikke flere oplysninger fra Everest.

- Halifax - tak for din hjælp !!! USBdetect virker ikke, men jeg har tiltro til at jeg nok skal få løst problemet :))
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. august 2004 - 15:13 #28
du skal sikkert kigge på bundkortet, for at se hvilken version.
Avatar billede halifax Nybegynder
04. august 2004 - 21:23 #29
Prøv om du kan se BIOS nr. og version samt dato, når den booter op. Vær hurtig til at trykke på tasten Pause så du kan nå at læse, hvad der står.

Eller se i manualen til bundkortet om der står noget specifikt. Heri findes også en gennemgang af NIOS settings.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2004 - 18:35 #30
Erjjj jeg kæmper stadig forgæves med at finde flere oplysninger mit motherboard og BIOséns versionsnumre - satser på at få hjælp fra min mand i morgen til at se det når computeren starter op. Så kan han sikkert også hjælpe mig med en biosodatering, og nogle af de andre løsningsforslag vedrørende bios, som jeg ikke selv har kunnet finde ud af.
I manualen til Motherboarded er den eneste supplerende oplysning jeg kan finde at det er et SocketA motherboard og det hjælper altså ikke når jeg skal hente opdateringer.....
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. august 2004 - 20:53 #31
på selve kortet står der hvilken version det er .O)
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2004 - 21:10 #32
erjjjj skal jeg så ligefrem åbne og kigge....wowwww.... hehhhh, jamen det må jeg vel så hellere...
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2004 - 21:40 #33
nå, har lige droppet tanken om at en BIOS opdatering vil hjælpe. Et kig på producentens hjemmeside (Sandisk) angiver at jeg skal gå i registreringsdatabsen og slette følgende 2:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\DeviceClasses\{a5dcbf10-6530-...}\##?#USB#VID_0781&PID_7101
Den har jeg ikke, men jeg har:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\DeviceClasses\{a5dcbf10-6530-11d2-901f-00c04fb951ed}\##?#USB#Vid_055f&Pid_0001#5&1657cbc9&0&1#{a5dcbf10-6530-11d2-901f-00c04fb951ed}
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\DeviceClasses\{a5dcbf10-6530-11d2-901f-00c04fb951ed}\##?#USB#Vid_055f&Pid_0001#5&2e608c2d&0&1#{a5dcbf10-6530-11d2-901f-00c04fb951ed}
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\DeviceClasses\{a5dcbf10-6530-11d2-901f-00c04fb951ed}\##?#USB#Vid_055f&Pid_0001#5&2e608c2d&0&2#{a5dcbf10-6530-11d2-901f-00c04fb951ed}
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\DeviceClasses\{a5dcbf10-6530-11d2-901f-00c04fb951ed}\##?#USB#Vid_0781&Pid_5150#SNDK31ED440352800106#{a5dcbf10-6530-11d2-901f-00c04fb951ed}

Hvilken skal jeg mon så slette ?

De skriver også at jeg skal slette:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\USB\VID_0781&PID_7101
Den har jeg heller ikke, jeg har:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\USB\Vid_0000&Pid_0000
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\USB\Vid_055f&Pid_0001
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\USB\Vid_0781&Pid_5150

Hvilken skal jeg mon så slette ?

Jeg tror ikke løsningen ligger i at slette nogen af dem - men en grundig gennemsøgning af registreringsdatabasen fandt jeg følgende:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\USBSTOR\Disk&Ven_SanDisk&Prod_Cruzer_Mini&Rev_0.1

Se det er jo spændende.... jeg kan ikke finde ud af at kopiere dens indstillinger, men hvad burde de være ?.

jeg skal indrømme....hehh hehhh..... at jeg har haft den slettet (tænkte at det var løsningen, men efter en genstart så den stadig ikke USB sticken), men genoprettet igen vha. systemgendannelse....
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2004 - 22:00 #34
Hmnn jeg finder flere oplysninger:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\USB\Vid_0781&Pid_5150\SNDK31ED440352800106
Det er USB sticket. Her står den som en kompatibel USB-lagerenhed.
I HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\USBSTOR\Disk&Ven_SanDisk&Prod_Cruzer_Mini&Rev_0.1\SNDK31ED440352800106&0
står den som disk/diskdrev ?

Så noget siger mig, at der går noget galt i usbstor.sys ??
Avatar billede mireigi Novice
08. august 2004 - 22:06 #35
Ved godt at det måske lyder lidt dumt, men har du afprøvet dit Mem-stick i samtlige USB-porte??? Kan være én af portene som laver knuder med dit Mem-stick...

Bare en tanke, da jeg har samme problem med mit head-set, der ikke virker i alle porte... Dvs. bas-boosteren virker ikke medmindre den er tilsluttet de onboard USB-stik...

/MiReiGi
Avatar billede stig3 Mester
08. august 2004 - 22:07 #36
En ting du kan prøve er at slette hele nøglen:
HKEY_LOCAL_Machine\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Usb

Derefter skal du gå ind i enhedshåndteringen og slette alt USB.

Til sidst genstarter du og når den er startet op i Windows sætter du din memory stick til.

Før du gør alt dette kan du tage en backup af din registreringdatabase, samt sætte et gendannelsespunkt, så du kan komme tilbage. Jeg har dog prøvet ovenstående et par gange før og er ikke stødt på problemer, men det er altid rart at have backup, hvis noget skulle gå galt.
Avatar billede halifax Nybegynder
08. august 2004 - 22:40 #37
stig3 - Synes det er godt du kommer ind i denne tråd, hvor det hidtil har vist sig ret tricky at hjælpe joannydal med en løsning. Du må åbenbart føle dig ret sikker siden du fyrer et "Svar" af, hvor forslag om at fjerne alt USB har været bragt på bane. Men AL respet hvis dit råd virker. - Omvendt synes jeg det er useriøst, hvis der bare kommer en "smart gay" fordi der fyrer et svar af - måske uden at have læst tidigere indlæg om et seriøst problem.
Giver anledning til at nævne Eksperten FAQ.
http://expfaq.1go.dk/ - især
"Jeg vil gerne deltage i et spørgsmål, hvordan gør jeg?
Hvis du lige har løsningen på problemet, så laver du dit indlæg som et svar.
Hvis du skal have spørgsmålet uddybet, eller bare kommer med et muligt løsningsforslag laver du det som en kommentar."
Avatar billede stig3 Mester
09. august 2004 - 08:01 #38
Det er absolut ikke ment som en "smart Guy". Men jeg har tidligere prøvet ovenstående og det har virket. Derfor smed jeg et svar. Som jeg læste tråden er det prøvet at slette dele under HKEY_LOCAL_Machine\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Usb men ikke hele nøglen. Derudover skal man fjerne alt under enhedshåndteringen i "samme hug".

Point er jeg sådan set ligeglad med. I må gerne få points'ne for min skyld. Men Jeg skrev det som et svar, da jeg mente det var et svar på spørgsmålet. Så må det være op til joannydal, hvordan points'ne skal fordeles.
For at få en ting på det rene var det ikke min mening at træde nogen over tæerne.
Avatar billede halifax Nybegynder
09. august 2004 - 12:24 #39
stig3 - Udmærket forklaring ovenfor. Håber s'følglig joannydal prøver dit svar af. Var det lagt som kommentar kunne hun altid bagefter bede dig lægge svar - hvis det netop var løsningen. Er selv spændt på, hvad det ender op med, da mange ting er prøvet. Der mangler lige en BIOS update. Vi får se...    :)
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2004 - 20:22 #40
Halifax.... seriøst problem...jo tak, jeg er ved at blive gråhåret ;)) Tak fordi du "hænger på". Jeg må dog indrømme at jeg også synes det er vildt spændende at finde frem til den rigtige løsning !
Halifax, jeg må tilstå at jeg er helt ny bruger af Eksperten (afledt af mit behov for hjælp) og ikke har sat mig vældig meget ind i hvordan det fungerer. Jeg besluttede mig for at udlove 200 point, for et rigtigt svar - men har faktisk ikke rigtigt sat mig ind i hvordan jeg gør det.... Jeg har nu læst Eksperten FAQ og er blevet lidt klogere.... , men har nok ikke forstået det helt alligevel. Men det der med pointuddeling bliver vel først aktuelt, når vi finder en løsning !?

Mireigi: jeg har prøvet den i alle stick - den virker ikke i nogen af dem :( Men du har ret, det kunne godt være ét af stikkene der var noget galt med.

I går emailede jeg til Sandisk (producenten) technical support og fik svar i dag. De spørger om den lyser når jeg sætter den til. Det gjorde den da den virkede, nu lyser den kun kortvarigt, men slukkes så. De spørger også om jeg har prøvet at formatere den på en anden computer og derefter sætte den til - det har jeg så prøvet i dag, men det virkede heller ikke. Nu er jeg spændt på hvad de så finder på.

Stig3 - jeg vil gerne prøve dit forslag, men jeg har bare allerførst et ændringsforslag (og et spørgsmål...):
Når jeg går ind i: HKEY_LOCAL_Machine\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Usb
er der meget få værdier jeg kan slette. Går jeg derimod i:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB
og
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USBSTOR
er der langt flere værdier jeg kan slette og jeg kan jo tydeligt se at de har at gøre med de USB"ting" jeg har haft tilsluttet (USB memory stick, scanner, et kamera og en MP3afspiller).
Så mon ikke det er de værdier jeg skal slette ? - og kun værdierne, ikke selve mappen, vel ??
Hvad er forskellen på currentcontrolset og controlset 001 og controlset 003 - de indeholder, så vidt jeg kan se, de samme oplysninger som current controlset....

Sandisk foreslår at jeg sletter:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\DeviceClasses\{a5dcbf10-6530-...}\##?#USB#VID_0781&PID_7101
Den har jeg ikke, men jeg har nogle andre, der helt klart har at gøre med de USB"ting" jeg har haft tilsluttet (USB memory stick, scanner, et kamera og en MP3afspiller). Skal jeg prøve at slette dem ? og skal jeg gøre det i både currentcontrolset, controlset 001 og controlset 003 ??
Avatar billede stig3 Mester
09. august 2004 - 20:36 #41
aaah - my bad.

jeg mente:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB

Currentcontrolset er det du bruger til din nuværende configuration. 001 og 003 mener jeg er (og det her er jeg ikke 100% sikker på) nogle som man bruger, hvis man booter til "sidst kendte gode configuration".

Men bare du tager backup først er der ikke noget at være bange for.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2004 - 21:05 #42
Har lige prøvet at slette værdierne i registreringsdatabasen og derefter slette alt USB i enhedshåndtering. Derefter startede jeg computeren op og den fandt mine USBporte. men da jeg satte memory sticket i kunne XP altså stadig ikke se det.....

Inden jeg gik i gang lavede jeg en kopi af registreringsdatabasen vha. filer --> eksporter. men nu da jeg så vil importere den igen melder den at der opstod et problem i forsøget på at få adgang til registreringsdatabasen !!! Sådan noget hø..... nu er jeg nød til igen at lave systemgendannelse, det har jeg bare gjort alt for mange gange her de sidste par dage - alt har været prøvet, uden resultat....

Nå, påén igen: endnu en systemgendannelse.... det varer ca. 30 minutter..
Avatar billede stig3 Mester
09. august 2004 - 22:26 #43
Virker underligt. Nu tænker jeg bare højt, men der er noget med at det kun er et vist antal mA til rådighed til USB. De enheder man har sat til deler således amperene.

Kunne det tænkes at du har for mange USB enheder tilsluttet så der ikke er strøm nok til rådighed ?
Har du en USB "fordeler", så du har flere enheder i samme port ?

Hvis man i enhedshåndteringen højreklikker på USB root hub og vælger Egenskaber, kan man under Strøm se hvad der bliver brugt. Jeg kan ikke huske begrænsningen, men ved der er en begrænsning.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2004 - 19:50 #44
Stig3 - alle de enheder jeg nævner er kun nogen jeg bruger engang imellem. Når jeg prøvet USB memory sticken af, har jeg kun 1 enhed tilsluttet - så det burde ikke være et strømproblem
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2004 - 20:04 #45
Tadadadadaaaaaaaaaaaaa:
Problemet er løst...... Sanddisk anbefalede mig at købe en hub med egen strømforsyning - det gjorde jeg og nu virker memory sticket !! Fedt, så langt så godt - men..... det er da underligt at den tidligere har virket på min computer uden hub !? - de burde i øvrigt oplyse om, at den kun/bedst fungerer med en hub....

Anyway, 1000000000000000000000 tak for alle dekrative bud på løsninger.

Hvordan var det nu at jeg afsluttede denne tråd/spørgsmålet + tildeler mig selv point ??
Avatar billede stig3 Mester
19. august 2004 - 20:09 #46
hehe - kanont

Du lægger et svar som du har gjort og accepterer dit eget svar.
Tillykke med det :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2004 - 20:19 #47
Jeg synes egentlig ikke du kan være bekendt selv at tage alle point, halifax og bartfreak har prøvet at hjælpe dig ret meget, så jeg synes du skulle dele lidt med dem, bare lige en tanke.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2004 - 20:25 #48
jeg er helt enig, synes slet ikke at jeg selv skal have point - men nu kløjs jeg i det med at få delt pointene ud til Halifax og Bartfreak.... vordan hulen slipper jeg afsted med det ??
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2004 - 20:31 #49
Du beder dem om at lægget et svar, derefter kan du acceptere deres svar.
Du må undskylde at jeg blander mig men jeg opfattede det som at du selv ville tage alle point og det synes jeg ikke er pænt, sorry :-)
Avatar billede halifax Nybegynder
19. august 2004 - 22:04 #50
joannydal - Stort tillykke.

Hård nød at knække. Har undersøgt egne rod hubs, hvor der står: Denne hub har en separat strømforsyning, og .... samlet tilgængelig strøm 500 mA pr. port.

Skulle næsten tro, at Sandisk har gjort erfaring med at deres Stick trækker mere strøm, hvorfor hub med egen strøm kan være påkrævet?? Måske lidt sammenlignelig med, at nogle pc brugere giver deres alm. RAM mere spændig end standard, ved fx. overclocking.

Et tricky problem og nogle erfaringer rigere smider jeg et svar. Så må du selv bestemme pointtildelingen, når der kommer flere svar.

Tak for "kampen", joan.
Avatar billede halifax Nybegynder
08. september 2004 - 21:04 #51
joannydal - Du har ikke fået spørgsmålet lukket ved at acceptere blandt de afgivne svar.
Please, luk tråden.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2004 - 19:39 #52
halifax, jeg gik og ventede på at Bartfreak skulle melde sig, så jeg også kunne give ham point. Men nu har jeg altså prøvet at acceptere dit svar g dermed givet dig poinbtene ? og lukket tråden ?
Avatar billede halifax Nybegynder
12. september 2004 - 20:08 #53
Het er helt fair at vente på svar fra andre - hvis de vil have andel i det.

Spørgsmål er ikke lukket endnu. Det gøres ved ude til venstre at markere navne på de der skal have point (og evt. angive en fordeling) og dernæst klikke på Accepter. Prøv igen.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2004 - 20:15 #54
Hmnn har prøvet igen og nu burde pointene være givet til dig, Halifax, og spørgsmålet være lukket !?
Avatar billede subtraction Nybegynder
08. februar 2005 - 13:14 #55
Tilføjelse til evnt redning af problem.

Skift drev bogstav inde på administration af lager enheder.