Avatar billede eu Nybegynder
07. oktober 1999 - 13:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

WIN98 Logo Opskrift !

Jeg vil gerne fjerne win logoet fra opstarten og tilføje mit eget billede. Hvem har opskriften ??
Avatar billede michaelras Nybegynder
07. oktober 1999 - 13:24 #1
C:\logo.sys er et bitmapbilled som indeholder opstarts billedet...

Michael

PS se også \windows\logo??.sys (luk ned og sluk computer)
Avatar billede michaelras Nybegynder
07. oktober 1999 - 13:28 #2
Skal være i samme dimensioner (320*400)

obs C:\logo.sys eksisterer ikke i win98, du skal bare oprette den, så bruger den det nye billed...

Michael
Avatar billede plaursen Nybegynder
07. oktober 1999 - 20:47 #3
logo.sys findes da i win98, du skal bare sætte markering i vis alle filer(i bibloteket mappeinstillinger).

Hvorfor bruger du ikke et af de udmærkede programmer, som kan downloades fra www.tucows.dk? Jeg bruger selv Logo Organizer 98, dette program laver selv dit billed i 320X400.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. oktober 1999 - 21:52 #4
plaursen>> nej, logo.sys findes ikke hvis man har installeret en ren windows
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
08. oktober 1999 - 11:37 #5
Det vil sige man kan oprette et billede i F.eks. Adobe Photoshop, gemme det i .bmp format og størelsen 320*400, Gemme det som Logo.sys og smide det ind i
C:\systemroot? Hvor mange farver kan man max gemme det i? er det 256 eller kan man gemme i 16 bit farver eller mere??
Avatar billede eu Nybegynder
08. oktober 1999 - 11:38 #6
Hvad er C:\systemroot ?
Avatar billede i11uzion Nybegynder
08. oktober 1999 - 17:24 #7
ntmaniac>>> Ja det skal gemmes i 265 farver for at virke...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. oktober 1999 - 14:45 #8
eu>> det er den mappe dit OS ligger i... f.eks. C:\windows
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
11. oktober 1999 - 08:43 #9
det har jeg gjort men det virker ikke?? det er et´16 bit Jpeg billede som er omkonverteret til 256 farvers BMP billede men der kommer slet intet logo hverken mit eller win98 start logo. jeg har gemt den i C:\logo.sys
Avatar billede michaelras Nybegynder
11. oktober 1999 - 08:57 #10
Har det de rette dimensioner: 320x400 i 256 farver?

Har ingen problemer med at få det til at virke her...

Check evt. msdos.sys filen og se om der er en linie der hedder
NoLogo=1
eller lignende (evt Logo=0), hvis den er: slet linien eller ændre tallet så der står at den skal vises logoet... (0 = nej, 1 = ja)

Michael
Avatar billede neffer Nybegynder
12. oktober 1999 - 09:23 #11
Jeg vil også gerne skifte logoet, men jeg kan ikke finde den.
jeg har prøvet alt det i har sagt, men det virker ikke.
jeg har søgt efter logo.sys
og logo??.sys
og msdos.sys for at ændre det michaelras sage, men lige meget hjælper det.
Avatar billede michaelras Nybegynder
12. oktober 1999 - 10:44 #12
I Win95/Win98 findes der 3 logoer:
Opstart: C:\logo.sys
Vent men luk: C:\windows\logow.sys
Nu kan du slukke: C:\Windows\logos.sys

Allesammen er BMP filer med 256 farver og dimensionerne 320x400 men med endelsen sys i stedet for.

I Win98 eksisteret C:\logo.sys ikke, men hvis man ønsker at benytte sit eget opstartslogo laver man bare en BMP fil og gemmer den som C:\logo.sys, så skulle Windows gerne bruge den fil næste gang der bliver genstartet...

Michael

PS: MsDos.Sys ligger i roden (C:\Msdos.sys) og er en system fil og bør kun ændres hvis man ved hvad man gør... eller resikerer man at systemet ikke vil starte rigtigt op igen.... bare en lille advarsel