Avatar billede candino Nybegynder
27. juli 2004 - 20:33 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Hvem kan anbefale en lydoptager

-og forklare mig hvordan man bruger den?
Jeg er ikke så kvik, så det skal måske skæres ud i pap. Til gengæld er der 200 point at tjene!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. juli 2004 - 21:56 #1
Generelt: mener du HARDWARE eller SOFTWARE ?
Avatar billede candino Nybegynder
27. juli 2004 - 22:00 #2
Software. Jeg vil optage fra en netradio.
Har i flere timer prøvet med en der hedder All Sound Recorder, men kan ikke finde ud af at få det til at virke.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. juli 2004 - 22:09 #3
Du har tidligere oprettet (næsten) samme spm.
http://www.eksperten.dk/spm/523767 ???
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. juli 2004 - 22:14 #4
Når jeg lytter til netradio er det via Winamp 5.X's netradioliste med www.radioseven.se - er hel fin i go' kvalitet...

Det burde kunne lade sig gøre at optage/sakse dens musik i en lang køre og evt. bagefter pille ud/redigere der ønskede...

Hvis det er det du mener/bruger - jeg prøver lige lidt selv senerer/imorgen...
Avatar billede candino Nybegynder
27. juli 2004 - 22:24 #5
Ja, undskyld det med to spørgsmål om det samme. Jeg fortrød, at jeg i første omgang opgav det.

Prøver selv i morgen; Mener du den optager jeg nævner?
Avatar billede candino Nybegynder
27. juli 2004 - 22:40 #6
Nå, nu er jeg med. Du mener det med at optage/sakse o.s.v.
Jeg er langt fra med på hvad det er, hvordan det gøres. Men det må vi jo vende tilbage til (hvis du har tålmodigheden til det).
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. juli 2004 - 09:53 #7
Det med Winamp5.X + www.radioseven.se vil bare være et godt eksempel...
Vender tilbage...
"Åhh - kære Gud; gi' mig tålmodighed; men NU !!!"
Avatar billede simon_thrown Nybegynder
28. juli 2004 - 11:37 #8
Hey, faldt lige over dit spørgsmål, og synes næsten at jeg havde pligt til at svare, da jeg den anden dag sad og skulle optage et radioprogram. Det absolut nemmest brugbare jeg fandt frem til var http://www.polderbits.com/ --Desværre er det kun en 14 dages trial ; men da jeg kun skulle optage den ene gang, var den perfekt til mig - meget brugervenlig, du sætter bare "record" til "Stereo mix" og indtaster kvaliteten og så kører det. Efter optagelse kommer du over i et redigeringsprogram. Full-version er 30 $ :-( - Men skriv en note om hvad du finder ud af. Alt godt, Simon
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. juli 2004 - 23:39 #9
K(l)ik lige på disse eksempler - stødte på dem i anden forbindelse:
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=66
Avatar billede candino Nybegynder
29. juli 2004 - 17:53 #10
simon thrown > Jeg har ikke prøvet den du omtaler. Jeg har flere betalingsprogrammer i forvejen og der er desværre ikke er plads til flere i min økonomi. Og som du selv er inde på, så har jeg jo det samme problem igen om 14 dage.

majsmarken > Nu har jeg foreløbig forsøgt mig med to optagere fra det link. Den første kunne jeg slet ikke downloade. Den anden måtte jeg afinstallere igen, da jeg ikke kunne aktivere det. Så nu giver jeg snart op igen. Jeg fatter ikke, at det at finde en optager og få den til at fungere, kan være så besværligt (for mig).
Avatar billede candino Nybegynder
29. juli 2004 - 17:57 #11
Og de sidste tre er vist ikke noget jeg kan bruge.
Avatar billede candino Nybegynder
29. juli 2004 - 21:32 #12
simon thrown > Jeg har alligevel afprøvet den lydoptager du anbefaler - og den virker.
Jeg har bare to problemer.
1. Jeg kan ikke få den til at optage ret højt.
2. Jeg kan ikke kopiere musikken/filerne til en cd?
Avatar billede candino Nybegynder
29. juli 2004 - 21:35 #13
Dvs. jeg kan godt kopiere til cd så den kan afspilles på pc'en, men den virker ikke i en alm. cd-afspiller.
Hvorfor ikke?
Avatar billede candino Nybegynder
29. juli 2004 - 23:03 #14
Glem nr. 1.
Avatar billede candino Nybegynder
31. juli 2004 - 00:36 #15
Det er ikke rigtig lykkedes mig at finde noget jeg kan få til at fungere uden problemer. Har valgt at droppe det og købe musikken istedet.
Og så må jeg vist hellere give mig til at læse noget om emnet. Mine problemer med dette skyldes vist en grundlæggende mangel på viden om emnet.

I får nogle point alligevel, for at have forsøgt.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. juli 2004 - 09:57 #16
For en go' ordens skyld: Jeg har forsøgt at få WinAmp5.X til at outputte til en fil - evt. samtidig til højtaler. = Det vil/kan den ikke !!!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. juli 2004 - 10:13 #17
SÅDAN - fik jeg det til at virke:

Sætter (net)musikken til at afspille vha http://www.winamp.com/
www.radioseven.se

Opstarter All Sound Recorder XP - http://www.mp3do.com/soundrecorderxp.html - følger guiden mht (lyd)kildevalg samt filformat (wav/mp3) og placering.

Tja - jeg har optaget >15 min på den måde...

NB: Detalje - Freeware versionen kan 'kun' optage ~2 min ad gangen. Så du skal på en (ikke her på eksperten forklaret) måde have en licens for at få mere...
Avatar billede candino Nybegynder
31. juli 2004 - 18:26 #18
.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. juli 2004 - 18:36 #19
Tak for point - det med 'All Sound Recorder XP' licens må du klare på anden vis...