Avatar billede leif1 Nybegynder
05. august 2004 - 18:13 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Ændring af partion med Raid 1 + 0

Jeg har en Compaq Proliat DL 380 server med Raid der er af nødvendighed (på grund af software) blevet indstalleret med NT 4 først  og derefter opgraderet til 2000, Jeg mangler nu plads på c drever fordi der dengang blevet lavet et pation på 4 GB men har masse af ledigt plads på d: drev,  Jeg har PartitionManager men er lidt i tvivl om fremgangsmåden når der er raid på.

nogler der har prøvet noget ligende jeg er først tilbage på eksperten imorgen ;-)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
05. august 2004 - 19:21 #1
der er ikke forskel, når det er i raid.!
Men hvordan PM ser den 3. disk, kan du vil se når du åbner programmet.

Der er selvfølig et men..
Citat fra F1 >> When you create, move, or resize a bootable partition, the partition must begin below the boot code boundary specified in the above table in order for the operating system to boot. With the exception of DOS 6.22 (or earlier) and OS/2, partitions beyond 8 GB are visible to the current operating system. For more information, see Understanding the BIOS 1,024 Cylinder Limit and Understanding the 2 GB Boot Code Boundary. The disk map in the PartitionMagic main window displays indicators for the 2 GB boot boundary and the 1024 cylinder (8 GB) limit.

Der står meget meget mere, måske en god ide, lige at læse det inden du går igen..O)
05. august 2004 - 20:59 #2
Jeg vil fraråde dig, at forsøge det der. Og der er kun en til at tage øretæverne, hvis det går galt = DIG !!!
Hvor lang tid tager det, hvis du skal til at re-installere den, hvis du smadre RAID-Settet ??
Har du en emergensy restore procedure ??
Har du en Fuld backup, som du har testet ??
Avatar billede toey Nybegynder
08. august 2004 - 20:54 #3
Du kunne jo også lave et ghost image, så fjerne alle partitioner på maskinen og oprtte en ny partition (som du gerne vil have den) Og kører det hele tilbage der på. (Boot på den cd/dvd, du har brændt imageét på, eller netværksboot hvis den er for stor til at være på en cdrom/dvd)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. august 2004 - 20:58 #4
jeg tror stadig ikke det er noget problem, selvfølig er backup er god ting.
Et problem kunne være, hvis hd´en så bliver for stor, og bundkortet ikke understøtter denne størrelse.
Avatar billede toey Nybegynder
15. august 2004 - 10:33 #5
Hvordan går det???
Avatar billede leif1 Nybegynder
11. december 2004 - 07:24 #6
Pationer kan godt ændres, bare man sørge for at det er basis diske, så betyder det ikke noget den køre raid

så tak for hjælpen bartfreak