Avatar billede simon_thrown Nybegynder
08. august 2004 - 01:38 Der er 11 kommentarer

"Der kan ikke opnås adgang til Windows installer"

Goddag.
Jeg skulle hjælpe en kammerat med noget video-redigering; og jeg ville derfor installere den nye Tmpgeng-autor demo-version [ http://www.pegasys-inc.com/en/download/tda.html ]. Men lige når installationen har drønet den første installations-bjælke igennem og skal til at begynde at installere rigtigt, kommer winXP med denne fejlmeddelse: "Der kan ikke opnås adgang til Windows installer, dette problem kan opstå hvis windows kører i fejl sikret tilstand eller ikke er installeret korrekt. Kontakt systemadministratoren" - Vi kørte ikke i fejlsikret tilstand og windows skulle da være installeret korrekt. Vi prøvede at google´det, men det var svært at finde frem til noget - man kan på windows´hjemmeside hente windows installer 2.0 til win 98 - men den skulle allerede være i xp.
Vi prøvede dog at installere andre programmer samme aften; nogle sagde det samme - andre kunne vi godt installere!!
Så den systemadministrator, som windows bad mig spørge, må vist blive dig. På forhånd tak for hjælpen, Simon
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
08. august 2004 - 02:44 #1
bare for en sikkerheds skyld: du har vel administratorrettigheder når du prøver at installere den, ikke?
prøv at gå ud i prompten (start - kør - cmd) og skriv  sfc /scannow
så scanner den dine systemfiler for at se om der er noget der er smuttet for en systemfil (den kan evt. bede om din winXP CD)
Avatar billede simon_thrown Nybegynder
08. august 2004 - 11:25 #2
Jeg har prøvet at køre sfc/scannow og den spurgte rigtig nok efter cd´en hvilket jeg gav den, og så kørte den det bare stille og roligt igennem, uden at der skete noget. Men tak for hjælpen indtil videre
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
08. august 2004 - 12:36 #3
Prøv evt. at benytte dig af rådene i dette link. Burde være en god mulighed:)
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=292539
Avatar billede simon_thrown Nybegynder
08. august 2004 - 18:23 #4
Tak for hjælpen jeanette18; men har prøvet at installere begge Windows Installer 2 der er inde på microsofts side - men de siger begge at det er forkert Operating System (- der er jo nemlig ingen til XP!) ;-)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
08. august 2004 - 19:35 #5
Eftersom du kørte sfc /scannow uden problemer kunne det måske tyde på at windows installer er blevet ødelagt, måske via et virusangrev. Har du scannet computeren for især virus? Evt. hvilken virusscanner?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
08. august 2004 - 19:36 #6
og jeg går ud fra at operativsystemet er 100% opdateret.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
08. august 2004 - 19:47 #7
prøv lige for god ordens skyld at checke din comp for blaster. http://vil.nai.com/vil/stinger/
Avatar billede simon_thrown Nybegynder
09. august 2004 - 01:44 #8
mange tak for dit svar - Jo, nu har vi kørt programmet du rådede til. Den fandt desværre ikke noget, og problemet bliver ved. Windows er opdateret med SP1 og det hele - virusprogrammet er pc-incilin 2002. Men mange tak for hjælpen indtil videre :-)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
09. august 2004 - 08:48 #9
Hmmm nu begynder det at blive kriminelt(:
Håber der dukker et par gode idèer op i løbet af dagen.
Prøv lige at gå ind på www.spywarefri.dk og lav et hijackthis og be` dem om lige at se på den for evt. snavs!
Du for sikkert et hurtigt svar derinde fra.
Avatar billede simon_thrown Nybegynder
09. august 2004 - 11:55 #10
Mange tak for hjælpen endnu engang; Jeg kørte deres online scanner og den fandt ikke noget - [ man kan få dem ud og hjælpe, men desværre ikke på Sjælland hvor jeg bor http://www.spywarefri.dk/hvemervi.htm ] Og det overstiger nok også budgettet lidt. Jeg bor dog på et kollegium, og hvis ikke jeg kan fikse min kammerats computer kan det være vi kan finde en anden her fra kollegiet der kan. Men tænkte om man ikke kan gå ind og fjerne installeren og så simpelthen installere den igen ?? god vind, Simon
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
09. august 2004 - 13:27 #11
Det var lige præcis det jeg så ville have forslået. Her et link med lidt info omkring windows installer. http://www.svein.dk/Visartikler.asp?ART_id=112&S_Menu=49