Avatar billede k_nielsen Nybegynder
08. august 2004 - 19:27 Der er 15 kommentarer

lave regneark med diagram til fx html-fil

Hejsa...

Sidder lige og roder med noget regneark, hvor jeg har nogle formler med tilhørende diagrammer. Men det ska gerne være såen, at jeg kan lave det til en html-fil el.lign. så jeg ka smide siden ud på nettet og så løbende indtaste data - hvorved diagrammet så oss automatisk ændrer sig... - men jeg kan ik få diagrammet til at virke. Formlen virker fint. Har bl.a. prøvet at indsætte et regneark i Frontpage, men der kommer diagrammet heller ik med, og har lige prøvet at gemme regnearket som et Webarkiv i Excel - så blir siden godtnok til en slags html-side som man kan redigere i, men diagrammet mangler stadig... - hva ka jeg gøre ??

Mvh

Kenneth
Avatar billede krogsager Nybegynder
08. august 2004 - 21:14 #1
-jeg lytter lige med ;)
Avatar billede bak Seniormester
09. august 2004 - 09:22 #2
Jeg er ikke helt med...
hvordan gemmer du excel-filen som en html-fil så du kan redigere i den og få den til at regne ?
Prøv lige at beskrive lidt nærmere
Avatar billede asol Nybegynder
09. august 2004 - 11:50 #3
Du har sikkert en mappe i dit webhotel hvor du har skriveadgang. Så kan du vel smide hele regnearket der...
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
09. august 2004 - 17:27 #4
bak: jaok, måske lidt forvirrende forklaring... men jeg ville høre om man ikke kan smide et regneark ud på nettet, hvori der er nogle tal med tilhørende diagram. Jeg kan sagtens få smidt et regneark ud på nettet med tallene, men selve diagrammet kommer IKKE med... - det er det jeg ik ka finde ud af, men er ik klar over om man overhovedet kan det ? - man kan fx. gemme regnearket som en webarkiv inde i excel, så kommer regnearket på en "mhtml-side" men stadig uden diagrammet....
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
10. august 2004 - 17:31 #5
hmmm....lukker spørgsmålet....er åbenbart umuligt...
Avatar billede bak Seniormester
10. august 2004 - 20:32 #6
nix, men hvis du ikke fortæller hvordan du får det lavet til redigerbar regneark på nettet kan vi ikke hjælpe.
Avatar billede asol Nybegynder
10. august 2004 - 22:42 #7
Hej Bak

Mon ikke det blot er ved at sige Gem som og vælge Webside. Hvis man markerer 'Tilføj interaktivitet' og samtidig har et diagram får man faktisk at vide, at diagrammer ikke fungerer ifm. en interaktiv webside.

/asol
Avatar billede bak Seniormester
10. august 2004 - 22:49 #8
Tjah asol, prøv så lige at markere diagrammet istedet og gem som webside med interaktivitet. Så får du både diagram og regneark :-)
Avatar billede bak Seniormester
10. august 2004 - 22:52 #9
Avatar billede asol Nybegynder
10. august 2004 - 23:02 #10
OK. Det var ikke for at spille smart :-)

Når jeg siger gem som webside med interaktivitet (og har markeret diagrammet) så får jeg fejlen: http://www.asol.dk/error.png Jeg skal sikkert at installere en funktion.

Det er sq da smart det du har lavet. Det må da være det k_nielsen efterspørger...
Avatar billede bak Seniormester
10. august 2004 - 23:10 #11
Hvilken version af excel og styresystem bruger du, asol.
Jeg tror jeg kan gætte mig til windowsXP
Avatar billede asol Nybegynder
10. august 2004 - 23:12 #12
Jep du har ret. Win XP Home Edition og XL XP/2002.
Er det derfor?
Avatar billede bak Seniormester
10. august 2004 - 23:20 #13
tror det ikke ..
jeg bruger win98SE, og både xl2000 og xl XP (SP3) og jeg har lige testet på begge xl-versioner. Det ser ikke helt ens ud, men det virker.
En forudsætning for overhovedet at kunne se siden er at man har en officeversion >= 2000 og har OWC installeret.
det kan være noget af det du mangler (OWC = office web components)
Avatar billede asol Nybegynder
10. august 2004 - 23:26 #14
Jeg har installeret både Office XP Web Components og Office 2000 Web Components. Nå men det finder jeg ud af... Det er i hvert fald lidt smart.

Tak for dit eksempel!
Avatar billede bak Seniormester
10. august 2004 - 23:49 #15
velbekomme :-)