Avatar billede zipip Praktikant
11. august 2004 - 22:16 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Domæne log-on for Win9X clienter

Jeg har et antal Win 9X klienter der skal logge på et Win2000 AD domæne. De får alle meddelelsen "Der er i øjeblikket ingen domænekontroller ---". Det tyder på et problem i serveren. Wins og DNS fungere korrekt og det har tidligere været muligt at logge Win 9X klineter på uden problemer.

Er der nogen der har en ledetråd evt. et link til oplysninger

MVH
Avatar billede C:\> Juniormester
11. august 2004 - 23:21 #1
Da jeg så denne fejl var det fordi der ikke var flere ip-adresser i scopet fra dhcp-serveren.
Avatar billede serverservice Praktikant
12. august 2004 - 22:28 #2
Og din dhcp kører ok? bruger du routing & remote access til at connecte klienter til internettet eller hvad?
Kom evt. med en ipconfig /all fra en klient og gerne en fra serverens interne netkort.
Avatar billede vistodk Nybegynder
24. august 2004 - 09:57 #3
Jeg plejer at lægge AD clienten ned på maskinen, ellers er der ofte probleme remd at logge på et ad fra en 98 eller 95 maskine.. AD clienten ligger på din win2000 server cdrom, ellers kan du hente den fra microsoft.com
Avatar billede vistodk Nybegynder
24. august 2004 - 09:58 #4
Filen hedder DSCLIENT.EXE . jeg kan evt. maile den til dig hvis du kontakter mig på info@ncsc.dk
Avatar billede vistodk Nybegynder
24. august 2004 - 10:01 #5
Kan du pinge serveren?
Lav en dos prompt og skriv: ping "servernavn" og se om den svarer
Svare den ikke, kan det være fordi du ike får nogen IP eller en anden maskine bruger den samme.
Så skal du trykke "start" -> "kør" og skrive; winipcfg
Der trykker du så først "release all" og så "renew all"
Avatar billede serverservice Praktikant
24. august 2004 - 10:17 #6
->zipip feedback plz?
Avatar billede zipip Praktikant
24. oktober 2004 - 17:10 #7
Jeg bekleager meget mit sene svar. Jeg har fået det til at virke med AD klienten.