Avatar billede magictouch Nybegynder
13. august 2004 - 14:18 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

virtuelle drev

Hvordan fjerner jeg virtuelle drev? Har søgt på Google, og ikke fundet noget brugbart. Format c: er selvfølgelig en løsning! vil dog vente med det;)
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. august 2004 - 14:19 #1
Hvilket OS?
Hvilke virtuelle drev taler du om?
Hvordan har du oprettet dem?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
13. august 2004 - 14:19 #2
Hvilket program har du brugt til at lave dem med?
Har du det stadig installeret?
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. august 2004 - 14:25 #3
Den her skulle fungere i de fleste OS:

SUBST drive: /D
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. august 2004 - 14:26 #4
jpjv> XP.
2. Forstår ikke helt!
3. Med Daemon Tools

wizaxjb>>har dem stadigvæk
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. august 2004 - 14:26 #5
ejvindh> hvorfor lige D?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
13. august 2004 - 14:28 #6
Hvis du stadig har det installeret kan du Fjerne det igen via Daemon tools:

Højreclick på Ikonet (efter du har startet det op, hvis det ikke starter sammen med windows). Og tag "number of virtual drives og sæt til 0 eller disabled.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
13. august 2004 - 14:28 #7
/D sletter SUBST tildelingen, men den har ikke noget med DaemonTools at gøre..
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. august 2004 - 14:29 #8
wizaxjb> Prøver lige dit forslag;)
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. august 2004 - 14:29 #9
/D er en kommando-parameter i subst-kommandoen, der angiver at det pågældende virtuelle drev skal fjernes. Hvis det er oprettet vha subst-kommandoen.

Men det er nok ikke tilfældet hos dig: Du skal (højreklikke) på Daemon-ikonet nederst til højre, og vælge Unmount all drives
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. august 2004 - 14:30 #10
Nå, man skal vist være hurtig her, for ikke at gentage andre.... ;-)
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
13. august 2004 - 14:39 #11
ejvindh: Unmount all drives fjerner ikke drevet, det fjerner bare den "CD" (image) der "sidder" i "drevet"... og det blev vist til en hel gåseflok gåseøjne. ;-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. august 2004 - 14:45 #12
wizaxjb: Ja, det har du ret i. Så når opgaven er HELT at fjerne selve det virtuelle cd-drev (altså at pille "stikket" ud og ikke bare "cd'en" -- for nu at fortsætte med øjnene), så er din løsning bedre.
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. august 2004 - 15:03 #13
wizaxjb> prøvede dit forslag, og disablede drevene. Men DOOM3 var ligeglad;(
Det vil ikke køre fordi det har opdaget drevene, og det altså gjort mig sur;)
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
13. august 2004 - 15:08 #14
ikke forstået?

Brokker Doom3 sig over at du kører DaemonTools?

Prøv at stoppe DaemonTools, evt afinstallere det, og se hvad der sker... Evt skal du geninstallere Doom3 fra de org. CD'er.
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. august 2004 - 15:33 #15
Nogen af de nye spil vil ikke køre, når der er virtuelle drev. Årsag, en brændt  skive uden serienummer kan køre derfra! Men alligevel!

Det er afinstalleret igen;) og systemet er kørt tilbage til før Doom

wizaxjb> læg et svar, for det var absolut et godt bud;)
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
16. august 2004 - 08:02 #16
Takker, men nej tak, behold bare pointene ;-)
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. august 2004 - 08:46 #17
Ok;) Doom kører nu, når de laver den slags blokeringer, så har jeg bare brændt spillet til en iso fil og lagt det ud på et virtuelt drev! Det er jo lovligt nok, når jeg har købt spillet