Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2004 - 12:45 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Til and - unlock 3210

Ref.: http://www.eksperten.dk/spm/529018

Serienummer: 449148108815271
Abonnement: Debitel

Min 3210 siger: Sim-kortet er ikke accepteret - Skyldes det, at jeg smed et taletidskort, som virkede med den, i telefonen da den var ny, FØR jeg ville prøve Debitel-kortet i den?

På forhånd tak!
Avatar billede and_ Nybegynder
15. august 2004 - 13:09 #1
nnæææ.... Umiddelbart er den sim-låst, men jeg laver lige en unlock-kode til dig...

hmmm.. jeg er lidt i tvivl, men en af disse 2 skulle virke ;)

#pw+4640925472+1#
#pw+4783667677+1#
Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2004 - 13:40 #2
Ved den øverste kode skete ingenting.
Ved nederste kode sagde den: Restriction Off

Juhuuu.. tænkte jeg, og satte sim-kortet i. Tænder og den siger: Indtast kode. Den får koden (som jeg selv har valgt tidl.) og den siger: Sin-kort er ikke accepteret!    Øv, øv, øv. - Hvorfor virker det ikke??

Sim-kortet er med success afprøvet i en 5210'er, der opr. også er købt med et Debitel abonnement. Men så snart kortet flyttes over i 3210'eren kommer: Sim kort er ikke accepteret.

3210'eren har KUN været brugt med et 500 kroners taletidskort, som jeg ville malke tør, før ibrugtagen af Debitel kortet. Men når det sætte i vil del ikke.

Efter den nu har sagt: Restriction Off prøver jeg at isætte Debitel-kortet fra 5210'eren. Det siger også: Sim-kort er ikke accepteret.

Når begge Debitel kort virker i 5210'eren, men ikke i 3210, tyder på på en forhindring (fejl!??) i 3210, men hvilken??

Troede det kun skyldtes, at den var Sim-låst, men den har jo sagt Restriction Off med den nederste kode. Hvad har du af forslag??
Avatar billede and_ Nybegynder
15. august 2004 - 13:48 #3
hhmmm... umiddelbart skulle den jo være låst op...

har du nogen andre kort at teste med???

sonfon, telmore, cbb osv...????
Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2004 - 13:51 #4
Umiddelbar har jeg ikke nogen ved hånden med abonnement på, men har mulighed for at teste med et Orange taletidskort. Kan det gå an??
Avatar billede and_ Nybegynder
15. august 2004 - 13:54 #5
jeps... andet netværk...
Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2004 - 13:58 #6
Men Orange taletid siger den også: Sin kort er ikke accepteret.
Hvad fa*** er galt med den 3210??

Skal jeg prøve at give den unlock-koden igen?
Avatar billede and_ Nybegynder
15. august 2004 - 14:01 #7
Du kan prøve... Men du har ialt kun 5 forsøg... Så bliver telefonen låst, så den kun kan lukkes op via kabel...

Købte du telefonen brugt?
Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2004 - 14:08 #8
Ved ny unlock siger den: Sim was not restricted. Fint nok, ikk?

Telefonen har jeg ejet fra ny.
Telefonen har ligget ubenyttet i længere tid på gr. af nærv. problem, hvor jeg har nøjest med at bruge 5210.
Kan der været opstået en fysisk defekt i den ved blot at være ubenyttet i lang tid? Virkede som sagt fra ny med TDC taletid.

Du får lige et TAK for at følge tråden her.
Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2004 - 14:13 #9
Hvad er den generelle fejlårsag, når en tlf. siger: Sim kort er ikke acceptere`?
Avatar billede and_ Nybegynder
15. august 2004 - 14:17 #10
hhhmmmm... Tdc taletid?
Det var det jeg skulle have at vide.... Så er det jo tdc der har haft lukket den i sin tid...

Det undrer mig at den siger sim ikke accepteret... For den skulle jo tage imod den nu...

Har du prøvet med det andet kort? Vi bliver nødt til at prøve lidt af de forskellige netværker... Et tdc kort ville også være perfekt lige at få afprøvet....

Jeg tror ikke at det er en fysisk defekt i telefonen....
Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2004 - 14:26 #11
"Så er det jo tdc der har haft lukket den i sin tid... "

Mener du hermed at den har lukket sig til TDC net? - Og burde det ikke være væk med den sin-unlock, der nu er foretaget?

Har lige ringet til én, som har TDC mobil (Duet). Kan ike sige, hvornår jeg lige for mulighed for at besøge ham. Men jeg vil prøve med hans tdc-sin på et tidspunkt, hvis vi ikke finder ud af noget andet her og nu.  :)

Håber du ser tråden, hvis jeg en af dagene får afprøvet tdc kortet.
Avatar billede and_ Nybegynder
15. august 2004 - 14:29 #12
Du har købt den med Tdc Taletid.. Så er det Tdc der har "lukket" telefonen til kun at bruge tdc's net...

Men kode 2, var beregnet ud for tdc's net (debitel brugte dem før i tiden..!)

Du vender bare tilbage senere... :) Vi får jo mails... forhåbentligt
Men skal vi ikke lige få lukket... Du har jo fået koden ;)
Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2004 - 14:37 #13
Nej, den er købt med Debitel abonnement, men smed fra ny et TDC taletid i den, og IKKE debitel kortet. Den åd uden problemer TDC taletidskortet. Det var jeg godt nok lidt forbavset over, men "that's the fact"    :)
Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2004 - 14:39 #14
Helt klart lukke. Du har givet svaret med sim-unlock.
Glad for den yderligere hjælp, du har givet.
Vender tilbage, når tdc-sim er afprøvet i den.
Thx.  :)
Avatar billede and_ Nybegynder
15. august 2004 - 14:40 #15
Helt iorden ;)
Avatar billede halifax Nybegynder
17. august 2004 - 19:05 #16
Har nu prøvet med et TDC sim kort. Negativt - sin kort ikke accepteret.
What to do?

Kan telefonen være låst på anden måde end sim-lås, som jo er lukket op? Spørger fordi jeg ikke har forstand på det.
Li'som du tidl. har skrevet, tror jeg ikke den er fysisk i stykker.
Avatar billede and_ Nybegynder
17. august 2004 - 20:32 #17
Kunne tyde på at der er software fejl i den..... Der er vist ikke andet end at gøre end at den skal flashes om igen.....

Jeg kan ikke give dig nogen link.. Du må prøve at ringe lidt rundt og se hvad du kan få af tilbud... Men det vil nok være dyrere end at købe en ny telefon....

Jeg er udgået for ledetråde... Beklager ;)

//and_
Animal Wars - Starring: Duck Lakewalker