Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2004 - 13:06 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvad betyder Ulnarisaffektion?

Ja, er der nogen herinde der ved eller kan finde ud af hvad Ulnarisaffektion det betyder/ dækker over?

På forhånd tak!
Avatar billede bernie Nybegynder
18. august 2004 - 13:11 #1
fandt kun dette http://www.dadlnet.dk/ufl/ufl0102/v_p/32372.htm

lille udklip:
Undersøgelser og forløb: Efter to uger blev kvinden uden effekt laserbehandlet i sygehusfysioterapi. To håndkirurger fandt begge tegn på ulnarisaffektion ved sulcus. Elektrofysiologisk var der normale forhold.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2004 - 13:13 #2
ja, den har jeg også selv faldet over (der er to resultater på google og alltheweb) - men det giver desværre ingen forklaring på hvad det dækker over.
Avatar billede bernie Nybegynder
18. august 2004 - 13:15 #3
så har jeg ikke mulighed for at hjælpe :/ er det enste jeg kunne finde men prøv at spørv en på www.netdoktor.dk
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2004 - 13:24 #4
så kan jeg jo lige så godt ringe og spørge min læge.. det var sådan set for at få noget info her og nu..

andre der måske har noget?!
Avatar billede roenving Novice
18. august 2004 - 13:29 #5
http://da.wikipedia.org/wiki/Ulnaris
http://www.klaus1.dk/OE/svarOE/nerver/ulnaris.html

Affektion er påvirkning, sandsynligvis skadelig/af betydning for funktionen, når det er en nerve, vi snakker om !-)
Avatar billede roenving Novice
18. august 2004 - 13:30 #6
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2004 - 13:31 #7
hmm ja ok det kommer nok ikke meget nærmere :)

jeg takker (endnu en gang) roenving ;)

læg et svar
Avatar billede roenving Novice
18. august 2004 - 13:36 #8
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
18. august 2004 - 14:50 #9
Sikke en point-fordeling ...

-- men tak for point ;~}
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2004 - 14:54 #10
det er mig der takker..
- tjah han skulle vel ha lidt hehe ;)
Avatar billede bernie Nybegynder
18. august 2004 - 15:09 #11
hehe så siger jeg tak :)