Avatar billede kaptajnknark Nybegynder
20. august 2004 - 23:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke connecte til egen MySQL-server fra remote client

Hejsa.

Jeg har installeret mysql version 4.0.20 og har problemer med at oprette en user i mysql-databasen der kan oprette forbindelse til databasen ude fra. Det virker godt nok når jeg kører lokalt.

jeg har luret lidt på mysql online dokumentation for at finde en løsning, men er ikke nået frem til noget.

jeg har forsøgt at forwarde port 3306 men det hjalp ikke.

min brugerkonto ser således ud:

host: %
user: navn
pass: password
+ fulde privilegier

jeg bruger phpmyadmin som administrationsprogram, hvis det er til nogen hjælp.

er der nogen der har et forslag til en løsning vil jeg blive super glad!!!

Da jeg har siddet i lang tid med det her problem vil jeg sætte 60 points på højkant for en løsning :D
Avatar billede kaptajnknark Nybegynder
20. august 2004 - 23:41 #1
Hvis det er til nogetn hjælp er den pågældende konto oprettet via denne sætning:

GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO 'navn'@'%' IDENTIFIED BY 'password' WITH GRANT OPTION;
Avatar billede sukos Juniormester
21. august 2004 - 15:32 #2
ehh, når du med PHP opretter brugeren, så prøv at sætte host til din ip-adresse.
Avatar billede kaptajnknark Nybegynder
31. januar 2006 - 01:11 #3
Fnis