Avatar billede occir76 Nybegynder
24. august 2004 - 12:25 Der er 8 kommentarer

Hvordan gør man XP installation.

Hej Alle.

Jeg har fået til opgave at lave en windows Xp installation til firmaet

det drejer sig om 250 maskiner.

her er scenariet.

Ingen Lokale servere( så den installation jeg skal lave, skal ligge op en cdrom).

jeg kan ikke bruge ghost, eller andre værktøjer der koster penge, så jeg er ude i en scriptet installation, ville gerne bruge sysprep men har læst mig frem til at den kræver et ghost program eller lignende for at kunne køre.

så det jeg er ude efter er en der kan fortælle mig hvordan jeg griber det an,... og eventuelt hvor man kan søge efter informationer samt hvad der er af muligheder i en scriptet installation og om Xp overhovedet kan ligge på en cd.. ??
Avatar billede kenp Novice
24. august 2004 - 12:47 #1
Avatar billede haverslev Novice
24. august 2004 - 12:54 #2
Denne er godt nok skrevet til Win2K, men kan bruges til XP også.
http://www.3iii.dk/computer/W2Kboot.htm
Avatar billede occir76 Nybegynder
24. august 2004 - 12:56 #3
cool nok.. der drenge.. kigger på de sider.. hvad med at give maskinen et netbios navn .. hvad praksis på det.. ?
Avatar billede kenp Novice
24. august 2004 - 13:22 #4
du skal ihvertfald ikke give dem det samme ;) jeg har set nogle navngive efter styresystem også et fortløbenden nr. eks. xp1500 xp1501 osv.
Avatar billede occir76 Nybegynder
24. august 2004 - 13:28 #5
oki men hvordan finder jeg ud af det.. ??? og hvor kan man læse den slags..
Avatar billede kenp Novice
24. august 2004 - 13:39 #6
hvad tænker du på? du kan jo bare selv vælge hvad de skal hedde! men om du med en unattende indstallation kan få den til at skifte netbios navn ved jeg ikke.
Avatar billede occir76 Nybegynder
24. august 2004 - 13:48 #7
jeg skal have den til at navngive maskinen og derved få den til at melde sig ind i vores domain.. uden at det konflikter med andre netbios navne..
Avatar billede haverslev Novice
24. august 2004 - 22:43 #8
Du kan ikke lave en cd med netbios navn og bruge den til alle pc`ere - så hedder de jo det samme alligevel.
Du kommer til at give dem navn enkelt vis.
I XP, kan du H.klikke på denne computer, klik på egenskaber, klik på comp.navn, klik på skift.
skriv navn og domain ( OBS: navn bliver automatisk til Netbios navn)