Avatar billede annihjortsberg Nybegynder
26. august 2004 - 17:59 Der er 9 kommentarer

Mit internet virker ikke

Hej
Jeg kan ikke komme på nettet fra den ene dag til den anden. Alt er prøvet. TDC siger der er forbindelse igennem og computeren er tjekket for virus. Hvad skal jeg gøre?

Jeg er ikke så god til det med computere..
Avatar billede annihjortsberg Nybegynder
26. august 2004 - 18:05 #1
forresten jeg har XP, og det er adsl.
Avatar billede trinity Nybegynder
26. august 2004 - 18:22 #2
fdisk
Avatar billede buddy45 Juniormester
26. august 2004 - 18:31 #3
Sluk for din router og pc. Vent 5 minutter. Tænd routeren og efter et par minutter din PC.
Avatar billede rebecca Novice
26. august 2004 - 19:11 #4
Du skriver "alt er prøvet" hvad har du prøvet??Rart at vide så vi ikke ber dig om at prøve noget du har prøvet
Avatar billede hep_ Nybegynder
11. september 2004 - 18:31 #5
enig, det er svært at hjælpe dig med så lidt info.

Men første spørgsmål: Kan TDC "se" dit ADSL modem (når du ringer til support?) Så kan de også nulstille det og genstarte det...

Når modemet virker, så tjekker du din forbindelse mellem computer og ADSL-modem (fysisk tjek kablet om det er i stykker evt. skift det). Kan din computer se ADSL modemet?
Avatar billede kitesurferen Nybegynder
13. oktober 2004 - 19:38 #6
Du kan teste forbindelsen uden din router, monter kablet direkte i din XP PC og se om det fungere, hvis det virker så er der et problem med din router.

Kontakt TDC og hør dem ad om din IP adresse er dynamisk tildelt (dvs. at du får den automatisk, hvis den gør det så skal du kunne komme på uden din router bare for at teste)
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2004 - 19:40 #7
har du haft 56 K før ? hvis ja, husk at gå ind på internet instillinger ---> ring aldrig op til en forbindelse .. osv..
Avatar billede rebecca Novice
28. januar 2005 - 23:20 #8
mon ikke det er på tide at lukke
Avatar billede rebecca Novice
31. oktober 2006 - 17:22 #9
husk at lukke spg.