Avatar billede bertelbrander Praktikant
28. august 2004 - 23:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CDROM driver

Jeg har fået et problem med driverne til mine CD-Rom drev.
Det startede med at jeg ville instalere et cd-brænder program, dette ville instalere en driver, cdralw2k.sys, men den giver problemer, så jeg prøvede at slette den, men så kan jeg ikke se mine cd-drev.

Så flyttede jeg den tilbage igen, men så kan windows ikke state ordentlig op (jeg må slå den første explorer ihjel og starte en ny for at få den igang igen).

Jeg har prøvet at fjerne drevene under enhedshåndtering og restarte, men den vil stadig have den defekte driver. Under enhedshåndtering kan jeg se at windows godt ved at driveren er defekt.

Så hvordan fortæller jeg den at den ikke skal bruge cdralw2k.sys
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2004 - 00:49 #1
Du behøver på ingen måde installere cd-rom drivere under Windows XP. Det finder den helt selv ud af. Og hvis det er et brænder program, som helst selv skal finde ud af det hele, så er det Nero du skal have fat i. Utvivlsomt det bedste brænderprogram.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
29. august 2004 - 01:06 #2
Det ved jeg sådan set godt, men det er for sent nu, og løser ikke mit problem.

CDRom brænder programmet var et jeg havde og som fungerede fint under Win2000, så jeg forsøgte blot at instalere det på min XP.
Avatar billede hcma Novice
29. august 2004 - 09:22 #3
lav en Systemgendannelse til et tidspunkt før installation af programmet. Så har du trods alt den gamle setup tilbage.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
29. august 2004 - 14:31 #4
Jeg ved ikke hvordan man laver en systemgendannelse eller om det er muligt.

I mellemtiden har jeg fået rodet mere med driveren, nu skriver den følgende under Enhedshåndtering:

Windows indlæste enhedsdriveren til hardwaren, men kan ikke finde hardwareenheden. (Kode 41).
Avatar billede hcma Novice
29. august 2004 - 15:04 #5
Systemgendannelse_
Start -> Alle Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse
og vælg en af de datoer som er fremhævet. (en an dem fra før du installerede programmet()
Avatar billede bertelbrander Praktikant
29. august 2004 - 15:31 #6
Det vil jeg forsøge i aften når jeg er tilbage på min pind.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
29. august 2004 - 23:42 #7
Jeg fik liv i mine drev vha. systemgendannelse -> catbody lave et svar så du kan få dine point.
Avatar billede hcma Novice
30. august 2004 - 17:52 #8
svar  (godt det virkede)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
30. august 2004 - 19:43 #9
Point og tak herfra