Avatar billede michaelwr Nybegynder
31. august 2004 - 22:23 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Min bærbare lukker ned efter 1 min

Hej alle.
Når jeg sætter netkablet i stikket på min bærbare, kommer der næsten straks denne "kendte" meddelelse:

Systemet er ved at lukke. Gem alt, osv...
Lukningen er iværksat af
NT AUTHORITY\system

C\WINNT\system\lsass.exe
afsluttede uventet med statuskode 128

Jeg har søgt og prøvet næsten alt hvad der er skrevet om lsass.exe og kode 128; men ligemeget nytter det.
Jeg håber at der er en der har en løsning på dette problem.
Michael
Avatar billede peet-49 Novice
31. august 2004 - 22:25 #1
Du har fået virus-ms.blast.exe eller en variant. Du skal huske, at aktivere din firewall og have windows opdateret.
Avatar billede fromsej Praktikant
31. august 2004 - 22:26 #2
Hent denne scanner.
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
Avatar billede michaelwr Nybegynder
31. august 2004 - 22:27 #3
Tak, jeg prøver denne scanner.
Vender straks tilbage.
Avatar billede peet-49 Novice
31. august 2004 - 22:28 #4
Du skal have servicepack 1 indstalleret, ellers får du alverdens lort igen.
Avatar billede fromsej Praktikant
31. august 2004 - 22:32 #5
Peet49>>Jeg tror det er Win2000, så er det Servicepack 4.*S*
Hent og installer Servicepack her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ servicepacks + IE
Avatar billede peet-49 Novice
31. august 2004 - 22:34 #6
fromsej>>Har jeg sku`ikke fået med, det er også ved, at være sent, har haft en lang anstrengende dag
Avatar billede peet-49 Novice
31. august 2004 - 22:35 #7
michaelwr> Se bort fra mit svar-det klarer fromsej-jeg krævler til køjs.
Avatar billede michaelwr Nybegynder
01. september 2004 - 08:07 #8
Hej igen.
Win 200 SP 4 og IE 6 er nu installeret, mwav antivirus fandt en trojan horse.
Men stadig, når netkablet sættes i stikket går der ca 4 min før advarslen kommer op på skærmen, og Pc'en lukkes ned!
Det er stadig lsass.exe der forårsager lukningen.
Avatar billede peet-49 Novice
01. september 2004 - 08:31 #9
http://vil.nai.com/vil/stinger/nt hent stinger og scan med den.
Avatar billede peet-49 Novice
01. september 2004 - 08:31 #10
Avatar billede michaelwr Nybegynder
01. september 2004 - 11:51 #11
Hej peet49

Følgende programmer er kørt; men uden at fejlen er rettet:
mwav,  -blev kørt i fejlsikker tilstand
Stinger
FxSasser
TrojanHunter

Tror du det ville hjælpe at 'begynde på en frisk'? -altså slette c drevet og installere windows 2000 igen?
Avatar billede fromsej Praktikant
01. september 2004 - 19:00 #12
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Hvis du ikke kan nå at hente og opdatere Spybot, inden den lukker, så nøjes med Hijackthis, lav logfilen offline og kopier den herind, så ser vi lige om vi kan få pelset bæstet.
Direkte link:
http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Avatar billede michaelwr Nybegynder
01. september 2004 - 20:05 #13
Jeg hentede HijackThis på den anden PC. Dette er logfilen:
(håber at det kan give en løsning)

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 19:55:09, on 01-09-2004
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\csrss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\WINNT\System32\igfxtray.exe
C:\WINNT\System32\hkcmd.exe
C:\WINNT\system32\internat.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\A-Tips fra blade\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.yahoo.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\system32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINNT\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINNT\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.9\THGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINNT\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINNT\web\related.htm

MVH
Michael
Avatar billede rippie Nybegynder
05. september 2004 - 10:19 #14
Hej Michael....

Jeg har selv oplevet samme problem med min windows 2000 selv efter en hel ren installation med 4 nye harddiske... jeg har ingen fornuftig forklaring, men 2 gange har jeg afhjulpet problemet ved at så snart den box kommer op så kan du skrue tiden f.eks 1 time tilbage nede i dit ur, og så skulle du have en time til computeren lukker ned. i mellemtiden kan man så hente ALLE de sikkerheds updateringer inde i windows update. Det skal dog lige siges at windows update godt kan melde fejl hvis du afviger for meget i tiden, så prøv så vidt det er muligt at skynde dig ind på windows update siden og så først der når boxen kommer frem skrue tiden en time eller 2 tilbage...

Håber det er noget du evt kan bruge.
Avatar billede michaelwr Nybegynder
13. september 2004 - 12:35 #15
Hej rippie og alle jer andre.
Tak for dit svar, det giver lidt mere tid på nettet.
Men jeg har dog ikke fået løst problemet endnu.
Alle løsnings forslag er meget velkomne.
Michael
Avatar billede peet-49 Novice
20. september 2004 - 12:49 #16
Hent stinger-slå systemgendannelse fra, og scan med stinger. Du skal have dit OS fuld opdateret inden.
Avatar billede michaelwr Nybegynder
21. marts 2008 - 08:02 #17
Hej
Har været væk fra landet et stykke tid.
Pc'en virker igen.
Installerede ny OS
MVH
Michael