Avatar billede fleinert Nybegynder
01. september 2004 - 11:54 Der er 13 kommentarer

Kontakt til to partitioner efter bundkort crash

Hej, min ellers noproblem xp Professional er gået ned. Sønnen spillede battlefield og syntes lige han også skulle høre en musikcd. skærm gik i sort og efterfølgende boot lyder som om disk starter op, dog ingen beep lyd, men intet på skærm ej heller bios setup og lign. Har skiftet skærm, skærmkort, samme resultat. har flyttet 80GB disken med to partitioner opver i anden xp Proff men kan kun se een partition.

Er det bundkortet/en port der er stået af, hvordan booter jeg på 80Gb disken igen eller hvordan kommer jeg til at se begge partitioner så jeg kan få fat i data?????

Kan/bør jeg skifte bundkort?

Kan du hjælpe mig her, så er du en helt ;-)) mange hilsner og stil gerne uddybende spm.
Avatar billede stroyer_dk Nybegynder
01. september 2004 - 11:59 #1
Hmm...kunne godt lyde som om at det er HD'en er fejler ! Hvor gammel er denne ?

Vil lige sige til din søns forsvar at maskinen sagtens skulle kunne klare begge dele på een gang !
Avatar billede fleinert Nybegynder
01. september 2004 - 12:04 #2
Når jeg blot putter disken i den anden xp pc som en master på ide2 så starter denne pc som den plejer på sit eget system og via stifinder kan jeg se og browse alle data på 80GB diskens ene partition, xp partitionen. Men den anden partition der indeholder andre vigtige data og en win2000 server kan ikke ses.
Sønnen bliver iøvrigt ikke holdt ansvarlig, maskinen burde ikke crashe af det ;-)
Avatar billede tubber Juniormester
01. september 2004 - 12:04 #3
Tyder den partition windows lå på er tabt da bundkortet er crashet, tyder på du må ud og investere i et nyt mobo.....

Du skal ha fat i programmer til at genskabe data med men de er altså ikke gratis sådanne......

PC-Inspector er gratis:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm

GetDataBack koster:
http://www.runtime.org/

OnTrack Easy Recovery koster:
http://www.ontrack.com/

Hvis disken ses som Raw, kan følgende util måske redde hele partitionen:
http://www.ptdd.com/recoverylostpartition.htm
http://www.ptdd.com/rpt.htm
Her kan der downloades en demo:
http://www.ptdd.com/download.htm

/Tubber
Avatar billede tubber Juniormester
01. september 2004 - 12:05 #4
ja så den anden partition røg hehe :)
Avatar billede fleinert Nybegynder
01. september 2004 - 12:27 #5
det er så ikke tilfældet, idet jeg netop kan browse den partition som xp ligger på og som er den jeg primært booter op - det er den anden partition som ikke ses. Ku´ den måske ses via dos?
Avatar billede tubber Juniormester
01. september 2004 - 12:43 #6
Nej vil den ikke kunne......
Det er det samme der er gældende uaset om det er den du booter på eller den anden.....

gik bare ud fra det var winpartitionen da det er det der oftest sker....
Avatar billede fleinert Nybegynder
01. september 2004 - 13:17 #7
føj for en banke... det lyder rigtig skidt. Jeg tester med pc-inspector og ser hvad der så sker - er den lige ud af landevejen?
Avatar billede tubber Juniormester
01. september 2004 - 13:35 #8
jeps er den.....

alternativet er ibas men det koster kassen....

http://www.ibas.dk

Hvis du er i besidelse af partition magic så kan du se hvad den siger om partitionen....kan du se noget så lige smid det her :)
Avatar billede tubber Juniormester
01. september 2004 - 13:38 #9
Partition Magic koster $69.95
det er i hurtigt tal 560 kr.
Avatar billede tubber Juniormester
01. september 2004 - 13:39 #10
Avatar billede fleinert Nybegynder
01. september 2004 - 13:44 #11
foreløbig tak, der ligger noget arbejde forude, vender tilbage med feedback
Avatar billede tubber Juniormester
01. september 2004 - 13:45 #12
Held og lykke med det :)
Avatar billede xcc.dk Nybegynder
02. september 2004 - 00:17 #13
INDEN du skifter bundkort så prøv dog lige at clear din cmos og se om den ikke starter op igen... for så vil biosen nok vise sig igan! nægter og tro at bundkortet ryger på denne måde...