Avatar billede rmodalen Nybegynder
01. september 2004 - 12:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Import af kontaktpersoner fra excel

Jeg sidder her og prøver at importere nogle adresselister fra excel. Jeg har umiddelbart lidt problemer med at fide ud hvordan felterne skal navngis, skal der laves en overskrift i excel arket, eller navngive området??????? Ved import kan jeg ikke rigtig se at der kommer nogen kontaktpersoner med, så jeg er bange for at den ikke kan se hvad for nogle kolonner/rækker det er skrevet i....

Er det nogen der har en hurtig vejledning??

MVH Richard
Avatar billede ferdinand.k Mester
01. september 2004 - 13:02 #1
når du importerer skal du være opmærksom på hvilken formatering der er brugt. Dvs om du skal adskille de forskellige records med komma'ere, tabulatorer, eller lign...
Avatar billede falster Ekspert
01. september 2004 - 14:03 #2
Hvis det er til Outlook, vil jeg forslå, at du først prøver at eksportere til Excel fra kontaktpersoner og derefter ser på, hvorledes regnearket er bygget op. Der er overskrifter så vidt jeg husker, og en hulens masse kolonner.
Avatar billede rmodalen Nybegynder
01. september 2004 - 14:11 #3
Skidegod idé :-)

Tak for det
Avatar billede hcma Novice
01. september 2004 - 17:26 #4
så vidt jeg husker skal ved import fra Excel til Outlook først have navngivet det celleområde i excel der skal importeres  (altså eet for hele området)