Avatar billede bankboy Nybegynder
03. september 2004 - 19:58 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Kan computerens fysisk adresse ændres?

Ved i kommandoprompten at skrive ipconfig /all fremkommer computerens fysiske adresse. Er dette en fast benævnelse eller kan den ændres. Hvis det kan ændres, hvordan kan jeg så gøre det?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
03. september 2004 - 20:02 #1
Det skulle være muligt at ændre den:
http://www.nthelp.com/NT6/change_mac_w2k.htm
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. september 2004 - 20:02 #2
Hvis det kan gøres, og det er ikke alle det kan gøre ved, skal du klikke start | indstillinger | netværksforbindelser | lanforbindelse.
I billedet vælger du egenskaber, herefter er det den øverste jbap, konfigurer, og derefter fanebladet avanceret, og her, Netværksaddresse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. september 2004 - 20:12 #3
det gøres vist ved først at frigive ip adressen ved at skrive ipconfig /release og derefter skrive ipconfig /renew
Avatar billede bankboy Nybegynder
03. september 2004 - 20:27 #4
Er det rigtigt forstået, at den fysiske adresse også kaldes MAC?
Avatar billede krydset Nybegynder
03. september 2004 - 20:29 #5
Ja det er macadress brug ovenstående link det skulle virke
Avatar billede ksoren Nybegynder
03. september 2004 - 20:30 #6
Det er nemlig det den gør.

Og hvis tonnys metode ikke virker, så kan du altid ændre den via registry. At gøre det via gui'en er faktisk bare en genvej til at ændre den i registry.

Og lige for at gøre det klart: du ændrer ikke den brændte adresse på dit netkort. Du emulerer kun via software
Avatar billede krydset Nybegynder
03. september 2004 - 20:30 #7
Min ser sådan her ud

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : thomas-laptop
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse 2:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Wireless LAN  802.11b Netwo
rk Adapter
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-90-4B-1C-FC-A4
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.3
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 212.54.64.170
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 3. september 2004 20:22:43
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 3. september 2004 20:40:43
Avatar billede krydset Nybegynder
03. september 2004 - 20:31 #8
der er fysisk adresse/ mac adresse 12 cifret tal og det er det altid
Avatar billede bankboy Nybegynder
07. september 2004 - 08:51 #9
Hvordan uddeler jeg points og lukker et spørgsmål? Og hvad er ret og rimeligt i uddelingen af mine points?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
07. september 2004 - 13:57 #10
Du beder os om at lægge et svar, som jeg gør nu :) Derefter deler du point ud efter hvad du har fundet mest brugbart.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
07. september 2004 - 13:57 #11
Hov
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. september 2004 - 14:07 #12
Og her kommer et fra mig ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. september 2004 - 15:48 #13
Takker for point :)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
08. september 2004 - 16:24 #14
Jeg takker også :)