Avatar billede bluestrike Nybegynder
06. september 2004 - 15:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Unterminated string constant problem.

Jeg skal sætte nogle stier ind til nogle uploadede filer, men når jeg sætter følgende linie ind:

sti = "d:\mydocument\files\uploaded\";

får jeg unterminated string constant error hver gang, er der nogen der ved hvad det kan skyldes??

På forhånd tak.
Avatar billede roenving Novice
06. september 2004 - 16:53 #1
Grunden er at backslash er escape-karakter, så det sidste "" bliver fortolket sot tegn i strengen, som derfor ikke har en sådan som afslutning !-)

Men du skal vel også bruge det som en adressering fra browseren, og så er det almindelige skråstreger, du skal bruge i en fil-sti:

sti = "d:/mydocument/files/uploaded/";

-- faktisk vil det browseren søger efter være:

d:mydocumentfilesuploaded";

-- fordi \ netop betyder at det næste tegn skal tages bogstaveligt ...

Hvis du har brug for at bruge backslashes skal du:

sti = "d:\\mydocument\\files\\uploaded\\";

-- altså escape escape-tegnet, når det ikke skal escape det næste tegn !o]
Avatar billede olebole Juniormester
06. september 2004 - 19:32 #2
<ole>

Hvis du prøver at sætte en værdi på en <input type="file">, så drop det. Det kan ikke lade sig gøre - hvilket du vil opdage, når du får styr på dine back-slashes  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede bluestrike Nybegynder
07. september 2004 - 12:28 #3
Nej, jeg skal bruge det i en del af koden der skal finde en fil der tidligere er blevet uploadet til serveren... så det er ikke i <input>,
men sti = "d:\\mydocument\\files\\uploaded\\"; virker... takker... smid et svar roenving, og du får pointene.
Avatar billede roenving Novice
07. september 2004 - 12:40 #4
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
27. september 2004 - 15:09 #5
-- og tak for point ;~}