Avatar billede Dominix Novice
07. september 2004 - 14:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Excel loader laaangsomt..

Jeg har nogen brugere der er lidt trætte af at deres Excel tager utroligt lang tid om at loade visse dokumenter.

Der køres Windows 2000
og
Office 2002 (xp)
Filen er ~180kb

Hvad kan være årsag til dette?
Avatar billede jpvj Nybegynder
07. september 2004 - 14:41 #1
Hmmm...

Et par strøtanker:

Macro virus...
Kompliceret open macro i filen
Opdatering af ext. datakilder...

Uden mere info er det svært at komme med noget.

Tager filen lige lang tid på alle maskiner?
Avatar billede jkrons Professor
07. september 2004 - 14:57 #2
Ligger filen på en server? Er den blevet flyttet fra en server til en anden?
Avatar billede Dominix Novice
07. september 2004 - 15:03 #3
Der er en virus scanner der kører, den kan ikke de-aktiveres (sikkerhed) Men det er heller ikke alle der har problemet.

Der er ingen macroer .. det er lige op og ned excel, dog med et par små billeder.

Jeg har lige forsøgt at åbne filen selv (kører XP + Office 2003) og der er ingen problemer.

Filen er ikke flyttet, jeg har lige fået den tilsendt, hvilket vil sige at den selvfølgelig er tilgængelig.
Avatar billede bak Seniormester
07. september 2004 - 21:16 #4
check lige at der er brugt gængse skrifttyper, således at det er en kendt font, der benyttes.
Avatar billede Dominix Novice
08. september 2004 - 10:32 #5
Der er udelukkende brugt Arial, så det burde ikke være der problemet ligger.. Jeg er lidt på bar bund, men hvis der er nogen der har oplevet problemet, og ikke mindst har løst det, eller bare har et forslag, så hører jeg gerne fra jer!
Avatar billede bak Seniormester
08. september 2004 - 10:51 #6
Selve projektmappen kan have en fejl.
Prøv at kopiere alle ark over i en ny projektmappe og få en til at åbne den.
En fil på 180 kb skal man slet ikke kun mærke at man åbner..
Avatar billede jkrons Professor
08. september 2004 - 12:02 #7
Har de brugere, der har problemet også fået filen tilsendt? Åbner de den i givet fald direkte fra mailebn, eller gemme de den først?
Avatar billede Dominix Novice
22. februar 2005 - 13:53 #8
Lukker lige skidtet da det ikke længere er aktuelt - tak for indsatsen
Avatar billede Dominix Novice
22. februar 2005 - 13:54 #9
vupti