Avatar billede razorblade Nybegynder
07. september 2004 - 15:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm ved BIOS

Hejsa.

Prøver at komme ind i BIOS.

Efter tryk på DEL kommer der sort skærm, og så står den ellers bare der. Sker intet what so ever.

Kører med et ABIT IC7-MAX3 bundkort.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. september 2004 - 16:11 #1
Du er i første omgang nødt til at resette bios. Det gør du ved at flytte en jumper på 3 ben i nærheden af batteriet over i den anden stilling i et par sekunder og så sætte det tilbage.
Alternativt kan du pille batteriet ud i et minuts tid og så sætte det tilbage.
Begge dele skal selvfølgelig gøres med strømstikket pillet ud.
Avatar billede peet-49 Novice
07. september 2004 - 16:11 #2
Prøv at reesette bios på bundkortet.
Avatar billede razorblade Nybegynder
07. september 2004 - 16:17 #3
Ok.. Må jeg lige prøve.
Vender tilbage når dette er prøvet. Det er min server det sker på så må lige finde et tidspunkt der kan passe.
Udover det med BIOS er der ellers ingen problemer
Avatar billede razorblade Nybegynder
07. september 2004 - 17:22 #4
Ja, så har jeg reset CMOS.
Virker stadig ikke, får stadig sort sjærm når jeg prøver at komme ind i BIOS. Ydermere får jeg følgende to meddelser ved boot.

CMOS checksum error - Defaults Loaded
Press F1 to continue DEL to enter setup.

CPU is unworkable or has been changed. Please recheck - CPU Soft menu.
Press F1 to continue DEL to enter setup.

Og ja det jeg så har gjort er F1 to continue. Eftersom jeg stadi får sort skærm ved BIOS.
Avatar billede razorblade Nybegynder
07. september 2004 - 18:11 #5
Har på fornemmeren der er BIOS der skal flashes.. Prøver jeg og vender tilbage
Avatar billede razorblade Nybegynder
07. september 2004 - 18:37 #6
Well, nu har jeg også flashed BIOS med den nyeste version.. Kan stadig ikke komme i BIOS og får stadig samme fejl under boot som beskrevet ovenfor
Avatar billede tubber Juniormester
07. september 2004 - 18:50 #7
Prøv at chekke strømstikket til processoren det kvadratiske stik.......

Ellers prøv at tage alt ud pånær CPU (og køler), 1 ramblok og grafikkort.....

Syntes ikke jeg kan finde noget med jumpers til at indstille FSB med, men prøv og chekke om der er sådanne......
Avatar billede razorblade Nybegynder
07. september 2004 - 19:45 #8
Har checket strømstikket til processoren.. SIdder fint fast. Men kan ikke forstå formålet med dette.. Hvis strømstikket ikke var monteret ordentligt ville computeren slet ikke starte op
Avatar billede tubber Juniormester
07. september 2004 - 20:01 #9
Den melder noget med CPU er skiftet......
Derfor jeg lige kom på det......
Avatar billede miloz Nybegynder
07. september 2004 - 20:26 #10
Hej

Vedr. CMOS fejl

det kan være at dit CMOS batteri er defekt eller mangler noget "power". Prøv at lade den være tændt et par dage.. eller evt. skifte batteriet!

Kan du komme ind i cmos setup? hvis ja check tid og dato om disse er korrekt--> Gem  og exit.

Prøv evt. om du kan komme ind og reset alt til "default settings". Hvis dette overhoved er muligt.

Check om alt de hardware lever op til Mobo producentes krav, ex. er CPU understøttet..

Hvilken hardware sidder der i maskinen ?? og er det evt. en kedt fejl fra producentens side af.

Godluck
Avatar billede razorblade Nybegynder
07. september 2004 - 22:54 #11
Kommentar: miloz

Jeg kan ikke engang komme ind i BIOS.. (læs nu spørgsmålet iiiiiii)
Har også reset CMOS.
Har checked hardware, ingen fejl.
ALT er understøttet
Avatar billede razorblade Nybegynder
08. september 2004 - 11:02 #12
Tager mine point igen da jeg ikke har fët nogle svar som har løst mit problem.

Ydermere opretter jeg et nyt spørgsmål med flere point på højkant i håb om at andre vil deltage i mit soørgsmål og komme med et successfuldt svar.