Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
08. september 2004 - 16:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Adgang til ikke delte mapper

Jeg har netop haft et nedbrud i min Windows XP, der, gjorde at jeg var nødt til at installere den forfra :-(
Desværre havde jeg valgt at min dokument mappe ikke var delt, da der er 2 andre som også benytter computeren. Der var ikke knyttet et password til kontoen, så i princippet kunne enhver bare logge ind som mig.

Nå, men problemet er nu, at efter den nye installation kan jeg ikke komme ind i den gamle dokument mappe, som stadig er intakt. Den siger bare "access denied".
Jeg kører med NTFS.
Er der nogen måde, hvorpå jeg kan komme ind i mappen, og kopiere filerne over i min nye dokument mappe?
Avatar billede trekkies Juniormester
08. september 2004 - 16:50 #1
Avatar billede ksoren Nybegynder
08. september 2004 - 16:54 #2
Filmen viser dog ikke hvordan man tager ejerskab

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;308421
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. september 2004 - 16:54 #3
Log ind som administrator, højreklik på mappen, og vælg egenskaber. Under sikkerhed kan du vælge overtag ejerskab, og så kan du sætte rettigheder til mappen bagefter, så din almmindelige bruger kan komme ind i mappen
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
08. september 2004 - 17:08 #4
Wuuaaaæææjjj... tak for hjælpen...
Det virker!
For øvrigt, så vær opmærksom på at man godt kan installere windows påny, og stadig bevare sine dokumenter, men mappen med delte dokumenter går tabt :-(
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
10. maj 2007 - 08:40 #5
.