Avatar billede theoneandonly Nybegynder
08. september 2004 - 20:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hijackthis log

Hej..

Gider en af jer ikke kigge lidt på den her..? Hvad skal jeg fjerne?

Mange tak, Christian!

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 19:29:09, on 08-09-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\Nvc\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\wdfmgr.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\MSI\Live Update 3\LMonitor.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\npfmsg2.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe
C:\Programmer\MSI\Core Center\CoreCenter.exe
C:\Programmer\SEC\Natural Color\NaturalColorLoad.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Christian E-Aa\Skrivebord\Ny mappe\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dr.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\SYSTEM\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [PtiuPbmd] Rundll32.exe ptipbm.dll,SetWriteBack
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LiveMonitor] C:\Programmer\MSI\Live Update 3\LMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [New.net Startup] rundll32 C:\PROGRA~1\NEWDOT~1\NEWDOT~2.DLL,NewDotNetStartup -s
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - Startup: Ubisoft register.lnk = C:\Programmer\Ubisoft\Register\schedule.exe
O4 - Global Startup: CoreCenter.lnk = C:\Programmer\MSI\Core Center\CoreCenter.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: NaturalColorLoad.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1093624621843
Avatar billede freehelp Praktikant
08. september 2004 - 20:13 #1
Luk her ved at smide et svar selv og markere det og tryk acceptere.

Opret derfeter her
http://www.eksperten.dk/spm/Sikkerhed/

Det er rette kategori for dette
Avatar billede freehelp Praktikant
08. september 2004 - 20:22 #2
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2004 - 00:45 #3
Jeg kigger på den ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2004 - 00:53 #4
Vi går lige med livrem og seler her:
Man kan se new.net i din log, men den virker ikke til at være installeret, men du får alligevel hele turen.

Hent de her to programmer:
http://cexx.org/lspfix.htm - http://cexx.org/lspfix.zip
http://www.bleepingcomputer.com/forums/index.php?showtutorial=59 - Vejledning.
http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.
Forklaring følger.

Hent denne uninstaller: http://www.newdotnet.com/ det link du skal bruge skal du finde på siden, det ser således ud:
http://www.new.net/support/uninstall6_34.exe

Hent denne (Kaspersky) scanner, den skal du bruge senere.
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp - Virusscanner.

Fjern Newdotnet/Newnet i Tilføj/fjern programmer hvis du kan.
Kør Newdotnet uninstalleren fra diskette som de skriver på siden, genstart, mister du din internetforbindelse skal du bruge Lspfix eller Winsockfix til at genetablere den.
Forklaring følger allernederst:

Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
Genstart, husk at genaktivere ALLE sikkerhedsprogrammer inden du går på nettet.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O4 - HKLM\..\Run: [PtiuPbmd] Rundll32.exe ptipbm.dll,SetWriteBack
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [New.net Startup] rundll32 C:\PROGRA~1\NEWDOT~1\NEWDOT~2.DLL,NewDotNetStartup -s
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm

Genstart og kom med en ny HiJackThis logfil til kontrol.

----------------------------------------------------
Kør først LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, klik på finish, genstart så burde det virke.
Gør det ikke det, så prøv Winsockfix, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. september 2004 - 09:33 #5
Du har ikke opdateret dit Windows XP til SP1.
Det er ikke så godt, for så er du ikke sikret mod mange af de vira, der suser rundt på nettet og kigger efter uopdaterede maskiner.
Du kan hente SP1 her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Så skal du hente en opdateringspakke med sikkerhedsopdateringer.
Det gør du her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da

Til sidst skal du gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for opdateringer. Installer dem du får anbefalet.
Avatar billede freehelp Praktikant
09. september 2004 - 15:15 #6
Tak for anmeldelsen!!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. september 2004 - 17:10 #7
theoneandonly > Feedback ?
Avatar billede theoneandonly Nybegynder
03. januar 2005 - 14:58 #8
Sorry.. Mange tak for hjælpen.. Den kører fint! Smid et svar og hent dine point!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. januar 2005 - 16:20 #9
Ok, her er så et svar :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. januar 2005 - 18:23 #10
Takker for point :)