Avatar billede retard Nybegynder
10. september 2004 - 14:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Restart af server, vha. remote applikation

Scenariet er som følger:

Jeg har en server, den skal restartes, jeg har ikke adgang til serveren via. Terminal Services, VNC, PCAnywhere eller andet, dvs. jeg har ingen muligheder for at installere applikationer på serveren!

Jeg har naturligvis administrator rettigheder på serveren..

Hvad kan man gøre?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. september 2004 - 14:31 #1
Prøv at tage et kig på
shutdown /?
i en dosprompt. Såvidt jeg husker er den også på en 2000 server.
Avatar billede vistodk Nybegynder
10. september 2004 - 15:15 #2
der findes remote shutdown som en del af admin pakken, men den skal installeres lokalt på serveren inden. - så du kan ikke. Og det er, set med sikkerhedsbrillerne, også en god ting, ellers kunne alle jo lukke serveren.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2004 - 15:58 #3
Du kan som tonnybrandt siger bruge kommandoen shutdown, bruger den selv til remote genstart

shutdown -r -f -m \\<servernavn> -t 60 -d up:125:1
Avatar billede retard Nybegynder
10. september 2004 - 16:57 #4
Ingenting virker :o)
Men thx anyway
Avatar billede screem_brille Novice
10. september 2004 - 22:04 #5
siden det nu har hastet så meget, er der jo ingen grund til jeg skriver hvordan du kan / kunne gøre det uden at installere 3.parts programmer...
Avatar billede e100 Nybegynder
01. juli 2006 - 12:45 #6
Jeg kunne meget godt tænke mig at vide, hvordan det kan lade sig gøre. Sidder pt og skal arbejde på en server via remote, men nu er jeg blevet afbrudt nok gange til at alle connections er brugt.. det er windows 2000 server og jeg kan ikke bruge shutdown, da kommandoen ikke findes !!!?
Avatar billede morhan Novice
01. juli 2006 - 12:48 #7
hvis du starter mstsc med /console
kan du overtage serverens konsol session
Avatar billede e100 Nybegynder
01. juli 2006 - 13:12 #8
Det giver desværre samme svar... ikke flere ledige forbindelser
Avatar billede e100 Nybegynder
01. juli 2006 - 13:13 #9
findes der andre muligheder end shutdown, da server 2000 ikke understøtter denne!?