Avatar billede master_orion Nybegynder
13. september 2004 - 18:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort til 2 skærme

Hej,

Jeg står i den heldige situation at jeg har 2 skærme. Jeg vil meget gerne benytte dem begge til min computer for at have større arbejdsområde.

Jeg skal derfor have fat i et nyt grafikkort. Men jeg ved ærligtalt næsten intet om grafikkort og specielt ikke hvad det er som rør sig på markedet lige nu.

Jeg vil give et sted omkring 1000,- for kortet. Jeg vil hellere gå efter god kvalitet jeg er sikker på vil give ydelse mange år frem.  End købe det nyeste nye grafikkort.

Håber på at jeg får nogle gode svar.
Avatar billede freehelp Praktikant
13. september 2004 - 19:05 #1
Du skal sørge for at få et med 2x DVI

Hvilken maskine skal det passe til..??

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88541

super kort og 100% lydløst

1500kr og derunder = fx5900xt
2000-2500kr = 9800pro

Skulle jeg selv vælge ville jeg tage 9800pro, 5900, 5900xt.
9800pro er hurtigst i de fleste test, 5900 kan moddes til 5950ultra og 5900xt er det bedste kort i mellemklassen (men det "sløveste" af de 3 du har valget mellem).
Men jo, fx5900xt er det bedste kort til prisen. Yder virkelig godt til de penge (ca 1500) hvor de andre ligger over på ca 2000 og derover.

Skulle jeg selv vælge ville jeg tage 9800pro, 5900, 5900xt.
9800pro er hurtigst i de fleste test, 5900 kan moddes til 5950ultra og 5900xt er det bedste kort i mellemklassen (men det "sløveste" af de 3 du har valget mellem).
Men jo, fx5900xt er det bedste kort til prisen. Yder virkelig godt til de penge (ca 1500) hvor de andre ligger over på ca 2000 og derover.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=63494

Til mindre penge vil jeg sige det sådan

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=20472

Et geforce 4 ti4200 yder mere end 5600 i de nuværende spil (dx 8.1 og derunder), men i kommende spil og dem der er lige på trapperne (dx9) er 5600 bedst.
Regulering af prisen er forekommet ved nogle..

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/06/29/8596595

En test af forskellige VGA kort.

Tag højde for pris ændringer
Avatar billede tubber Juniormester
13. september 2004 - 19:06 #2
Er det til rent arbejdsbrug og ikke spil og film så et sådan her vil spille kanongodt......

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38757
Avatar billede freehelp Praktikant
13. september 2004 - 19:08 #3
Er det ikke kun DVI 1
Avatar billede freehelp Praktikant
13. september 2004 - 19:08 #4
Nope beklager :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
13. september 2004 - 19:09 #5
Avatar billede freehelp Praktikant
13. september 2004 - 19:11 #6
Avatar billede tubber Juniormester
13. september 2004 - 19:29 #7
Der skulle gerne være 2 DVI og 2 VGA (nok 2 adapters der er med)......
Det matroxkort vil jeg gerne ha i den her når jeg får råd til en ny maskine til spil og anden sjov og så det Matrox i en WS :)
Avatar billede freehelp Praktikant
13. september 2004 - 19:41 #8
Avatar billede tubber Juniormester
13. september 2004 - 20:04 #9
??
Avatar billede master_orion Nybegynder
13. september 2004 - 20:12 #10
Freehelp, ja ja du griner gør du bare det.. Vil da også gerne sige at projektet ikke lykkes så godt som ønsket.. :( Men har lige fået et projekt til at skrive et mindre program til differentiel gps korrektion. i Java. Hvis programmet bliver godt vil vejvæsnet bruge det. Så skal vi bare sige vi skal jo alle starte et sted. Og blive bedre.

Til de emner der er kommet på selve emnet vil jeg sige mange tak. Og jeg kigger på det i løbet af aftenen.
Avatar billede freehelp Praktikant
14. september 2004 - 16:29 #11
Helt ok
Avatar billede freehelp Praktikant
21. oktober 2004 - 08:45 #12
Mon ikke tiden er moden til feedback eller en nedlukning af dette spørgsmål??
Avatar billede freehelp Praktikant
12. december 2004 - 10:53 #13
Mon ikke det snart blev tid til at få kastet lidt feedback eller en afslutning herinde!??
Avatar billede master_orion Nybegynder
12. december 2004 - 18:11 #14
Jo, det har du ret i.. Og det havde du også første gang du skrev det. Jeg stresser bare for meget over skolen og får ikke set på en mail jeg har læst en gang og derfor glemte det sidst du snakkede om det.

Det var nogle gode indlæg, men jeg faldt ikke ovet et grafikkort jeg bare måtte eje. Sidder nu med et Radeon 9600 Pro. og det køre super godt med 2 skærme. Jeg er godt tilfreds. Fik det billigt, så det er som det skal være.

Jeg lukker spørgsmålet nu. Tak for hjælpen