Avatar billede Slettet bruger
14. september 2004 - 15:54 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Fejl i temporær fil (fil kan ikke åbnes)

Efter overførsel af Navision C5 til Dell Server med windows2003(OEM) stopper bl.a. rentetilskrivningen med en fejlmeddelelse errno5. Det hjælper ikke at rette stien til temporære filer i opstartsparametrene.

Ved kopiering af hele databasen til vores egen win2003 server kører det uden problemer. Er der nogen der kender en forklaring (og helst en løsning).

Fejlen optræder både før og efter opdatering fra 2.10 til 3.0
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2004 - 15:57 #1
Jeg glemte at sige at alle rettigheder er i orden - det hjælper hverken at køre direkte på serveren eller at logge ind som administrator (og nej filerne er ikke skrivebeskyttede).
Avatar billede ixus Nybegynder
14. september 2004 - 16:00 #2
Hmm, har du C5 kørende på Windows 2003 serveren, og derfra deler den ud på netværket? Altså, er det 2003 der er C5 'serveren'?
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2004 - 16:06 #3
det er en helt almindelig netværksinstallation foretaget fra en arbejdsstation, hvorefter der er kørt en netværksinstallation fra de øvrige arbejdsstationer.

Af testårsager har jeg så forsøgt om det kunne køre direkte fra serveren, hvilket ikke er noget problem med 3.0, da dll'er m.v. ligger direkte i c5-biblioteket.

Der er ikke nogen separat c5 server, hvis det er det du mener.
Avatar billede ixus Nybegynder
14. september 2004 - 16:13 #4
Lige for at være sikker, du er bekendt med at netværksinstallationen overskriver en hel del vitale filer?
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2004 - 16:20 #5
Ja, og som nævnt kører det upåklageligt efter at være kopieret herud og det er jo netop temporære filer den ikke vil åbne - de kan dårligt overskrives da de først dannes under selve kørslen.
Avatar billede mariaf Juniormester
14. september 2004 - 16:38 #6
Det er et rettighedproblem. En work-arroun kan være at lægge temp-biblioteket et sted, hvor du er helt sikker på at du har fuld adgang - det kan f.eks. være c:\c5tmp\

Bøvlede med det for et års tid siden hos en kunde og vi endte med denne løsning.
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2004 - 16:40 #7
Det er ikke et rettighedsproblem (ikke umiddelbart i hvert tilfælde). Det er prøvet at lægge tempfilerne lokalt. Brugerne er administratorer af deres egen maskine.
Avatar billede Broholm Novice
14. september 2004 - 18:49 #8
Er det under udskriften af rentenotaerne? Og er der FIK-kode på dem?
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2004 - 19:46 #9
det er under kørslen som beregner rentetilskrivning. Den stopper allerede inden den finder den første med forfald.
Avatar billede Broholm Novice
14. september 2004 - 19:49 #10
Har du prøvet med debuggeren for at se hvor det er den kløjes?
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2004 - 20:11 #11
det prøver jeg på torsdag, men det er jo windows der melder fejlen (og det hjælper ikke at fjerne user-laget).
Avatar billede mariaf Juniormester
14. september 2004 - 21:01 #12
Har I øæå i nogle af stinavnene? Altså brugernavnet? Eller gælder det alle (alle login på windows, ikke C5)?
Har du installeret C5 på serveren som administrator og ikke bare med administratorrettigheder - og ja, det gør en forskel.
Er det rigtigt forstået at du ikke har problemet, hvis du logger ind på serveren og kører direkte derfra? Også hvis du logger ind uden administratorrettigheder?
Prøv forresten at lave en ikke-eksisterende temp-sti, og se om den så fejler.
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2004 - 21:03 #13
uanset hvad jeg gør virker det ikke i deres miljø - heller ikke på serveren med administrator som brugernavn. Den er installeret som administrator.
Avatar billede mariaf Juniormester
14. september 2004 - 21:09 #14
Prøv med den ikke-eksisterende temp-sti som parameter - det er lidt specielt, men jeg vil tro at det virker.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2004 - 17:11 #15
Utroligt men sandt - det virker. Dog behøver man slet ikke at skrive noget stinavn, blot -W. Når man skriver en ikke eksisterende sti giver det problemer med opdatering - f.eks ved rettelse af brugerpassword.

Da dette jo ikke er den rigtige løsning, får du ikke fuldt udbytte men mange tak for hintet.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2004 - 17:12 #16
nå, det fik du så alligevel!
Avatar billede mariaf Juniormester
16. september 2004 - 19:09 #17
Tak :-)
Nej, løsningen er at finde ud af det med rettigheder - jeg er ikke særlig stiv i det, men en servermand kan klare opgaven.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2004 - 19:34 #18
Der har været en Microsoft Certified Professionel på opgaven - uden held!

Jeg tror mere på en bug i Dell's OEM software - men det skal jo påvises før de gider røre det.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester