14. september 2004 - 15:54Der er
16 kommentarer og 2 løsninger
Fejl i temporær fil (fil kan ikke åbnes)
Efter overførsel af Navision C5 til Dell Server med windows2003(OEM) stopper bl.a. rentetilskrivningen med en fejlmeddelelse errno5. Det hjælper ikke at rette stien til temporære filer i opstartsparametrene.
Ved kopiering af hele databasen til vores egen win2003 server kører det uden problemer. Er der nogen der kender en forklaring (og helst en løsning).
Fejlen optræder både før og efter opdatering fra 2.10 til 3.0
Jyske Bank er rykket ind i Glaskuben på Kalvebod Brygge, et markant byggeri i hjertet af København. Knap 1.000 arbejder her, heraf 200 i IT, med nye rammer for samarbejde, innovation og udvikling.
Slettet bruger
14. september 2004 - 15:57#1
Jeg glemte at sige at alle rettigheder er i orden - det hjælper hverken at køre direkte på serveren eller at logge ind som administrator (og nej filerne er ikke skrivebeskyttede).
Hmm, har du C5 kørende på Windows 2003 serveren, og derfra deler den ud på netværket? Altså, er det 2003 der er C5 'serveren'?
Synes godt om
Slettet bruger
14. september 2004 - 16:06#3
det er en helt almindelig netværksinstallation foretaget fra en arbejdsstation, hvorefter der er kørt en netværksinstallation fra de øvrige arbejdsstationer.
Af testårsager har jeg så forsøgt om det kunne køre direkte fra serveren, hvilket ikke er noget problem med 3.0, da dll'er m.v. ligger direkte i c5-biblioteket.
Der er ikke nogen separat c5 server, hvis det er det du mener.
Lige for at være sikker, du er bekendt med at netværksinstallationen overskriver en hel del vitale filer?
Synes godt om
Slettet bruger
14. september 2004 - 16:20#5
Ja, og som nævnt kører det upåklageligt efter at være kopieret herud og det er jo netop temporære filer den ikke vil åbne - de kan dårligt overskrives da de først dannes under selve kørslen.
Det er et rettighedproblem. En work-arroun kan være at lægge temp-biblioteket et sted, hvor du er helt sikker på at du har fuld adgang - det kan f.eks. være c:\c5tmp\
Bøvlede med det for et års tid siden hos en kunde og vi endte med denne løsning.
Synes godt om
Slettet bruger
14. september 2004 - 16:40#7
Det er ikke et rettighedsproblem (ikke umiddelbart i hvert tilfælde). Det er prøvet at lægge tempfilerne lokalt. Brugerne er administratorer af deres egen maskine.
Har I øæå i nogle af stinavnene? Altså brugernavnet? Eller gælder det alle (alle login på windows, ikke C5)? Har du installeret C5 på serveren som administrator og ikke bare med administratorrettigheder - og ja, det gør en forskel. Er det rigtigt forstået at du ikke har problemet, hvis du logger ind på serveren og kører direkte derfra? Også hvis du logger ind uden administratorrettigheder? Prøv forresten at lave en ikke-eksisterende temp-sti, og se om den så fejler.
Synes godt om
Slettet bruger
14. september 2004 - 21:03#13
uanset hvad jeg gør virker det ikke i deres miljø - heller ikke på serveren med administrator som brugernavn. Den er installeret som administrator.
Prøv med den ikke-eksisterende temp-sti som parameter - det er lidt specielt, men jeg vil tro at det virker.
Synes godt om
Slettet bruger
16. september 2004 - 17:11#15
Utroligt men sandt - det virker. Dog behøver man slet ikke at skrive noget stinavn, blot -W. Når man skriver en ikke eksisterende sti giver det problemer med opdatering - f.eks ved rettelse af brugerpassword.
Da dette jo ikke er den rigtige løsning, får du ikke fuldt udbytte men mange tak for hintet.
Tak :-) Nej, løsningen er at finde ud af det med rettigheder - jeg er ikke særlig stiv i det, men en servermand kan klare opgaven.
Synes godt om
Slettet bruger
16. september 2004 - 19:34#18
Der har været en Microsoft Certified Professionel på opgaven - uden held!
Jeg tror mere på en bug i Dell's OEM software - men det skal jo påvises før de gider røre det.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.