Avatar billede gryn Nybegynder
20. september 2004 - 22:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Integralregning

Hvordan integrerer jeg (9-(9/25)x)^(1/2)  ?

Gerne lidt udførligt - tak :-)
Avatar billede gryn Nybegynder
20. september 2004 - 22:40 #1
jeg er villig til at give flere point, hvis det skulle være
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
20. september 2004 - 23:11 #2
jeg kan ikke så smarte ord som integrer, men betyder det forkorter?
Avatar billede gryn Nybegynder
20. september 2004 - 23:16 #3
Nej. Det er ikke det samme som at forkorte :-)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
20. september 2004 - 23:20 #4
hehe kan man få at vide hvad det så er? kan være jeg har haft om det og bar ikk kan huske det udtryk eller også kunne jeg jo lære noget nyt :D
Avatar billede gryn Nybegynder
21. september 2004 - 07:21 #5
øhh... jo. Jeg kan fortælle dig, at du i hvert fald ikke har haft det uden at kunne huske det. Det er et stort emne med mange aspekter, men ved for eksempel at integrere f(x) = (9-(9/25)x)^(1/2) i intervallet [-5;5] ville du finde arealet af det område, som ligger mellem x-aksen og din graf (mellem -5 og 5 selvfølgelig).

Nå, men det er for sent at svare nu, da jeg skal i skole.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
21. september 2004 - 15:03 #6
hehe jo det har jeg haft om! ;) det kaldte vi det bare ikke... kan sgu bar ikk huske hvad det var!